TLC teemaviikko: TLC – opettamisen ja oppimisen keskus opetus- ja ohjaushenkilöstön tukena, osallistu TLC-verkoston toimintaan!

25. marraskuun 2021

Tampereen korkeakouluyhteisön Teaching and Learning Centre (TLC) on verkosto, joka kokoaa pedagogisen asiantuntemuksen sekä opettajien tarvitseman tiedon ja palvelut yhteen Lisäksi TLC tukee kaikkia korkeakouluyhteisössä opetustyötä tekeviä lisäämällä yhteisöllisyyttä ja verkostoitumisen mahdollisuuksia.

TLC blogissa keskitytään koulutuksen kehittämiseen, opetuksen oivalluksiin, oppimisen ihasteluun ja kaikkeen siihen, mihin korkeakouluopettaja työssään törmää. Jos sinulla on tästä jotain sanottavaa, ota rohkeasti yhteyttä!

Opettajainhuoneisto on Tampereen korkeakouluyhteisön sisäinen keskustelualue ja se vaatii kirjautumisen tuni-käyttäjätunnuksilla. Opettajainhuoneistossa pääset tutustumaan työyhteisöösi vapaamuotoisten keskustelujen kautta.

Pedagoginen tutkimus ja hankkeet -sivun kautta tuomme esiin hankkeiden ja tutkimusten tuloksia. Jos haluaisit jakaa tiettyjä hankkeen tai tutkimuksen tuloksia TLC:n sisältösivuilla, niin tutustu ensin TLC-sivuston sisältöön ja bongaa sopivat aiheet, joihin hankkeesi tai tutkimuksesi tulokset tuovat lisäarvoa ja Ilmoita näistä sen jälkeen TLC:lle.

TLC:n toiminta perustuu yhteiseen tiedonmuodostukseen ja osaamisen jakamiseen. Tampereen korkeakouluyhteisön henkilöstö voi pyytää TLC:n kautta apua ja koulutusta pedagogiseen suunnitteluun.

Voit ottaa yhteyttä TLC:n tekijätiimiin lomakkeella tai lähettämällä viestin sähköpostiosoitteeseen tlc@tuni.fi. Voit kertoa opetuksen ja koulutuksen kehittämiseen liittyvästä julkaisusta, tutkimus- tai kehittämishankkeesta, ehdottaa uutta keskustelualuetta opettajainhuoneeseen tai ehdottaa uutta sisältöä sivustolle.

Tervetuloa TLC-verkostoon!

Päivän englanninkielisessä blogitekstissä Timo Nevalainen ja Sheylla Chediak kertovat kansainvälisestä tutkimusprojektista “Teachers’ formative experience in a short-term course in Finland and technology transference at IFRO” ja kansainvälisen oppimisyhteisön luomisesta.

Tule mukaan iltapäivän tweetchat lock-keskusteluun Twitterissä klo 15.30-16.00. Luo itsellesi Twitter-tili, ota seurantaan @tuni_tlc ja liity mukaan keskusteluun tai nappaa itsestäsi kuva TLC-roll-upin edessä ja twiittaa #tuni_tlc!

Tervetuloa osallistumaan!