TLC teemaviikko: Arvostelu, arviointi, epäarviointi – mistä oikein on kyse?

26. marraskuun 2021

Arviointi on yksi keskeisimmistä oppimista ja osaamisen kehittymistä ohjaavista tekijöistä. Mutta mistä kaikesta siinä on kyse ja mitä pitäisi huomioida arviointia suunniteltaessa?

TLC:n sivustolla arviointi ja palaute kokonaisuutta niin opettajan kuin opiskelijan näkökulmasta on pyritty avaamaan mm. interaktiivisen visualisoinnin avulla.

Tutustu myös TLC sivuston webinaari alalehdeltä löytyvään webinaari-tallenteeseen “Formatiivinen arviointi etäopetuksessa” https://www.tuni.fi/tlc/webinaaritallenteet/

Teemaviikon viimeisessä blogipostauksessa Tampereen yliopiston yliopistopedagogiikan lehtori Jyri Lindén haastaa meitä pohtimaan arvioinnin käytäntöjä ja tavoitteita otsikolla: “Ungrading – arvioinnin vastakohta?

Tule mukaan iltapäivän tweetchat lock-keskusteluun Twitterissä klo 15.30-16.00. Luo itsellesi Twitter-tili, ota seurantaan @tuni_tlc ja liity mukaan keskusteluun tai nappaa itsestäsi kuva TLC-roll-upin edessä ja twiittaa #tuni_tlc!

Tervetuloa osallistumaan!

HUOM! TLC:n järjestämä arvioinnin webinaarisarja lock alkaa 26.11.2021.Webinaarisarjan aikana käsitellään mm. arvioinnin monimuotoisuutta, osallistavaa arviointia, oppimisanalytiikkaa arvioinnin tukena, arvioinnin hyviä käytäntöjä sekä inklusiivisuutta osana arviointia. Seuraa uutisointia intrassa ja TLC kalenterista. Ensimmäisenä vuorossa 26.11. klo 9.30-10.30: Millaista oppimiskulttuuria ja oppimisen strategioita arviointi voi tuottaa? lock