TLC-teemaviikko 20.–24.11.2023 – aiheena avoin oppiminen

15. marraskuun 2023

TLC-verkoston perinteinen teemaviikko järjestettiin marraskuussa, katso Matleena Laakson ja Anna Lindforsin webinaaritallenteet!

Marraskuussa viikolla 47 järjestettiin perinteinen TLC-teemaviikko, jonka teemana tänä vuonna oli avoin oppiminen. Oppimisen avoimuudesta puhuttaessa tarkastellaan avointa oppimista, avoimia oppimateriaaleja sekä avoimia oppimis- ja opetuskäytänteitä.

Lisätietoa oppimisen avoimuudesta Avoimen tieteen sivustolla.

Teemaviikon aikana pääset kuultiin ja keskusteltiin oppimateriaalin avoimesta jakamisesta webinaareissa sekä pohtimaan oppimisen avoimuutta työpajan muodossa.

• Maanantaina 20.11. Matleena Laakso kertoi webinaarissa, miksi ja kuinka hän jakaa omia oppimateriaalejaan avoimesti. Linkki webinaaritallenteeseen >> (kesto n. 46 min), tallenne katsottavissa 21.12.2023 saakka.
  • Torstaina 23.11. klo Anna Lindfors CSC:ltä avaa avointen oppimateriaalien kirjaston mahdollisuuksia. Linkki webinaaritallenteeseen >> (kesto n. 49 min), tallenne katsottavissa 21.12.2023 saakka.
  • Perjantaina 24.11. Tampereen yliopiston kirjaston tietoasiantuntijat Kati Syvälahti ja Johanna Löhönen järjestivät työpajan aiheesta Avointen oppimateriaalien tuki Tampereen korkeakouluyhteisössä.