Tampereen yliopiston opiskelijan käsikirja

Energiamurros, Tekniikan kandidaatti + diplomi-insinööri - orientaatio

Tervetuloa opiskelemaan Energiamurroksen tutkinto-ohjelmaan Hervannan kampukselle!

Opintosi alkavat maanantaina 21.8.2023 orientaatioviikon merkeissä. Tutustuthan tämän sivun lisäksi myös yliopiston yhteisiin uuden opiskelijan sivuihin.

Orientaatioviikon ohjelma

Opinnot alkavat tutkinto-ohjelman tervetulotilaisuudella maanantaina 21.8. klo 12-14 Hervannan kampuksella Tietotalon TB109 luentosalissa. Tässä tilaisuudessa tutkinto-ohjelman vastuuhenkilöt ja koulutusasiantuntija ottavat sinut vastaan. Tämän jälkeen päivä jatkuu tuutorien järjestämän ohjelman merkeissä.

Ennen orientaatioviikkoa kannattaa käydä tekemässä lukuvuosi-ilmoittautuminen, ohjeet tähän löytyvät Opiskelijan oppaasta. Olemme koonneet uusille opiskelijoille suunnattuja puheenvuoroja sekä opiskeluun liittyviä ohjeita Moodle-alustalle, jonka linkin löydät Uuden opiskelijan sivulta. Sivusto on nyt auki. Tutustumalla puheenvuoroihin aloitat orientoitumisen yliopisto-opintoihin. Ennen Moodle-alueelle menoa sinun tulee rekisteröidä Tuni-tunnuksesi – ohjeet tähän löydät Uuden opiskelijan sivulta.

Muut asiat, kuten ensimmäisen periodin opintojaksovalinnat ja ilmoittautuminen opintoihin tehdään yhdessä tuutoreiden kanssa orientaatioviikolla. Tuutorit huolehtivat sinusta orientaatioviikon ajan.

Opintojen suunnittelu

Jokainen opiskelija ilmoittautuu kursseille ja tekee henkilökohtaisen opintosuunnitelman eli HOPSin Sisu-järjestelmässä. Kursseille ilmoittautumisen pääset tekemään orientaatioviikolla tuutorien kanssa. HOPSiin suunnitellaan kurssi- ja opintokokonaisuustasolla oma tutkinto. Tästä kerrotaan lisää mm. johdanto-opintojen aikana. Ensimmäisen vuoden opinnot ovat suurimmalle osalle yhteisiä. Toisen vuoden aikana omat valinnat lisääntyvät, kun valitaan aineopintojen rinnalle vapaasti valittavia opintoja. Apua opintojesi suunnitteluun saat tutkinto-ohjelmasi koulutusasiantuntijalta sekä opettajatuutoreilta.

Nähdään elokuussa!

Ulla Vartiala, koulutusasiantuntija
itc.opiskelu.tau [at] tuni.fi (itc[dot]opiskelu[dot]tau[at]tuni[dot]fi)

Julkaistu: 15.6.2023