Tampereen yliopiston opiskelijan käsikirja

Ympäristö-, energia- ja biotekniikka, diplomi-insinööri (2 v) -orientaatio

Tervetuloa jatkamaan opintojasi ympäristö- ja energiatekniikan DI-tutkinto-ohjelmassa Hervannan kampuksella!

Opintosi alkavat ma 21.8.2022, jolloin alkaa orientaatioviikko. Tutkinto-ohjelman oman tilaisuus pidetään klo 14 alkaen kampuksella salissa K2108 (Konetalon toisessa kerroksessa).

Aloitustilaisuudessa ja orientaatioviikon Moodle-alueella käydään läpi tärkeimmät opintojen aloitukseen liittyvät asiat. Osallistumalla näihin pääset opinnoissasi heti alkuun!

• Infovideot löydät Moodlesta. Ennen Moodle-alueelle menoa sinun tulee rekisteröidä Tuni-tunnuksesi – ohjeet tähän löydät Uuden opiskelijan sivulta.
  • Kannattaa olla myös yhteydessä tutkinto-ohjelman koulutusasiantuntijaan jo ennen opintojen alkua ja sopia tapaaminen elokuun alkupuolella. Kun olet ottanut tuni-tunnuksen käyttöön, voit varata Teams-ohjausajan tästä. Aikoja on tarjolla 3.-11.8.2023.

Uuden opiskelijan muistilista antaa ajankohtaisia tietoja myös koronatilanteen huomioimisesta.

Uusille opiskelijoille suunnattuja puheenvuoroja sekä opiskeluun liittyviä ohjeita on koottu Moodleen. Tutustumalla puheenvuoroihin aloitat orientoitumisen yliopisto-opintoihin. Ennen Moodle-alueelle menoa sinun tulee rekisteröidä Tuni-tunnuksesi – ohjeet tähän löydät Uuden opiskelijan sivulta. Samalta sivulta löydät myös kulloinkin ajankohtaista tietoa koronatilanteen vaikutuksesta opintoihisi.

Maanantai 21.8.2023

15-16 Tutkinto-ohjelman oma info K2108 (Konetalon toinen kerros)

Keskiviikko 23.8.2022

Maisterivaiheen HOPS-neuvola klo 13:00-15:00 salissa A119 Kampusareenalla.

Suoraan Ympäristö-, energia- ja biotekniikan maisterivaiheessa aloittavien tilaisuus, jossa mm. tehdään alustava opintosuunnitelma ja opetellaan Sisu-tietojärjestelmän käyttöä sekä ilmoittaudutaan ensimmäisen periodin kursseille.

Tuutorit apuna opintojen aloituksessa

Orientaatioviikolla sinua on auttamassa tutustumisessa ja opintojen aloituksessa omat tuutorit ja tutkinto-ohjelmasi ohjausvastaavat. Kaikki maisterivaiheeseen valitut kuuluvat samaan tuutoriryhmään.

Kiltasi toivottaa sinut myös tervetulleeksi!

Jokainen opiskelija kuuluu oman ammattialansa mukaiseen järjestöön, joka järjestää jäsenistölleen aktiivisesti tapahtumia sekä toimii tärkeänä opiskelijaelämän kiinnekohtana. Sinun kiltasi on Ympäristöteekkarikilta YKI. Killan nettisivuille päivitetään runsas tietopaketti uudelle opiskelijalle https://ymparistoteekkarikilta.fi/fukseille.html

Orientaatioviikkoa edeltävänä sunnuntaina 20.8.2023 klo 18 järjestetään Varaslähtö, johon olet enemmän kuin tervetullut purkamaan pahimpia jännityksiä! Varaslähtö järjestetään Hervannassa kampuksen etunurtsilla (suuri nurmialue Hervannan valtaväylän varrella). Tunnistat omat tuutorit metsänvihreistä haalareista. Näiden lisäksi killan fuksitoiminnasta vastaavat lähettävät sinulle myös henkilökohtaisen fuksikirjeen sähköpostin välityksellä. Jos et ole saanut kirjettä 14.8. mennessä, otathan yhteyttä otto.e.makinen(at)tuni.fi

Anna Haapamäki
koulutusasiantuntija