Tampereen yliopiston opiskelijan käsikirja

Bioteknologian ja biolääketieteen tekniikka (DI) - orientaatio

Tervetuloa opiskelemaan DI-tutkintoa Bioteknologian ja biolääketieteen tekniikan tutkinto-ohjelmaan!

Kaikille tuleville uusille opiskelijoille järjestetään orientaatioviikko viikolla 34 eli 21.8.2023 -27.8.2023

Orientaatioviikko

Opintosi alkavat maanantaina 21.8.2023 orientaatioviikon merkeissä.

Tutkinto-ohjelmasi tervehtii sinua kampuksella ja järjestää erilaista ohjelmaa orientaatioviikon aikana.

Yleistä tietoa, esim. linkki orientaatiomoodleen ja ajankohtaiset koronaohjeet löytyvät Uuden opiskelijan sivuilta ja täältä löytyy myös linkki näille tutkinto-ohjelmakohtaisille sivuille.

Uusille opiskelijoille suunnattuja puheenvuoroja sekä opiskeluun liittyviä ohjeita on koottu Moodleen, joka aukeaa elokuussa 2023. Linkin Moodleen löydät Uuden opiskelijan sivuilta.Tutustumalla puheenvuoroihin aloitat orientoitumisen yliopisto-opintoihin. Ennen Moodle-alueelle menoa sinun tulee rekisteröidä Tuni-tunnuksesi – ohjeet tähän löydät Uuden opiskelijan sivulta.

Maanantai 21.8.2023, Hervannan kampus

Tutkinto-ohjelman info klo 14-16, Tietotalo TB214

Bioteknologian ja biolääketieteen tekniikan tutkinto-ohjelman oma info maisterivaiheessa aloittaville opiskelijoille. Tässä tilaisuudessa käydään läpi esimerkiksi tutkintorakennetta ja täydentäviä opintoja sekä pääset kuulemaan esittelyt tutkinto-ohjelman syventävistä kokonaisuuksista sekä tutustumaan tutkinto-ohjelman opintokokonaisuuksien vastuuhenkilöihin.

Tiistai 22.8.2023, Hervannan kampus

Tutkinto-ohjelman infoa ja Sisun käyttöä klo 14-16 Sähkötalo SM221

Tässä tilaisuudessa pääset rakentamaan omaa henkilökohtaista opintosuunnitelmaasi (HOPS) sekä ilmoittautumaan opintojaksoille. Otathan tähän tilaisuuteen oman läppärin/tabletin mukaan, mikäli mahdollista.

Keskiviikko 23.8.2023, Kaupin kampus

Klo 13.15-14.00 Lääketieteen ja terveysteknologian tiedekunnan johdon ja uusien opiskelijoiden yhteinen tapaaminen Arvo-rakennuksen Keltaisessa salissa, Kaupin kampus. Tähän tilaisuuteen osallistuvat tutkinto-ohjelmamme kummatkin opintosuunnat eli luonnontieteiden opiskelijat että tekniikan opiskelijat ja kandi- että maisteriopiskelijat.

Tuutorit apuna opintojen aloituksessa

Orientaatioviikolla sinua on auttamassa tutustumisessa ja opintojen aloituksessa omat tuutorit. Tapaat heidät ensimmäisen kerran heti orientaatioviikon maanantaina ja he ovat apunasi tiiviisti koko orientaatioviikon ajan.

Opintojen suunnittelu

Sinun tulee valita yksi neljästä syventävästä opintokokonaisuudesta ja opiskella valinnan mukaisesti. Hakiessasi meille opiskelemaan sinulla onkin ollut jo jokin syventävä kokonaisuus toiveessa. Joihinkin syventäviin kokonaisuuksiin sinulla on taustasi puolesta paremmat mahdollisuudet eli valitsemasi syventävä kokonaisuus vaikuttaa myös täydentäviin opintoihisi.

Sinun kannattaa etukäteen miettiä myös vapaasti valittavan aineopintokokonaisuuden valintaa.

Tarkemmat tiedot löytyvät Opiskelijan oppaasta. Viitteelliset aikataulut löytyvät mallilukujärjestyksistä ja opintojen kuormitustaulukoista (linkki vie Opiskelijan oppaan sivulle, valitse sieltä vielä MET: Bioteknologia ja biolääketieteen tekniikka).

Mahdolliset täydentävät opinnot tulee suorittaa omassa HOPSissa lueteltujen opintojen lisäksi. Jokaiselle maisterivaiheessa aloittavalle uudelle opiskelijalle tulee hyvin henkilökohtainen HOPS johtuen valitusta syventävien opintojen kokonaisuudesta, valinnaisista opinnoista ja mahdollisista täydentävistä opinnoista. Ole siis yhteydessä koulutusasiantuntijaan jo ennen orientaatioviikkoa, jotta opintojesi aloitus saataisiin mahdollisimman sujuvasti alkamaan.

Kiltasi toivottaa sinut myös tervetulleeksi

Jokaisella opiskelijalla on mahdollisuus liittyä oman ammattialansa mukaiseen järjestöön eli kiltaan. Sinun kiltasi on Bioner. He ovat tehneet sinua varten oman tervetulotoivotuksensa.

Koulutusasiantuntija, Minna Uusitalo, bbt.opiskelu.tau [at] tuni.fi

Opintoneuvoja, Vappu Tainio, vappu.tainio [at] tuni.fi