Tampereen yliopiston opiskelijan käsikirja

Johtaminen ja tietotekniikka DI, Pori - orientaatio

Porin uusille opiskelijoille

Onnittelut! Olet saanut opiskelupaikan Porin Johtamisen ja tietotekniikan tutkinto-ohjelmaan (PJT). Tällä sivulla on ohjeita, jotka liittyvät opiskeluun Porissa. Muistathan ottaa opiskelupaikkasi vastaan, ilmoittautua lukuvuodelle sekä rekisteröidä TUNI-käyttäjätunnukset.

Johtamisen ja tietotekniikan DI-tutkinto-ohjelma, Pori (PJT)
Infopäivien ohjelma ja aikataulu 2023

Keskiviikko 23.8. Porin yliopistokeskus, luokka 336

klo 10:00–12:00

PJT tutkinto-ohjelman info

• IT-info (käyttäjätunnukset, salasanat, s-posti)
  • Tutkintorakenne, opinnot, opiskeluun liittyvät käytännön asiat

klo 12:00–13:00

Lounastauko

klo 13:00–15:20

Lyhyt tutustuminen opiskelijatietojärjestelmiin

• Opiskelijan intrasivut, SISU
  • Opintosuunnitelma HOPS
  • Opintojaksoilmoittautuminen
  • Mallilukujärjestykset, ajallinen opintosuunnitelma

klo 15:20–15:30

Tauko + kuohuviinitarjoilu

klo 15:30–19

• Opettajien esittäytyminen (klo 15:30-16:00)
  • Get together-tilaisuus: Opettajien ja opiskelijoiden verkottuminen ja tutustuminen. Pienryhmissä tehtävärastien suorittaminen, siirtyminen Kirjurinluotoon (säänmukainen pukeutuminen!) (sateen sattuessa olemme yliopistokeskuksessa).
  • Viimeinen rasti n. klo 18 pientä syötävää

Torstai 24.8. verkossa, linkki: Liity kokoukseen napsauttamalla tästä

klo 10:15–13:00

Vapaaehtoinen osallistuminen

Info opiskelijatietojärjestelmistä ja opinnoista

• Verkostoituminen oman PJT-vuosikurssin kanssa
  • Opiskelijan intrasivut, SISU
  • Opintosuunnitelma HOPS
  • Opintojaksoilmoittautuminen
  • Mallilukujärjestykset, ajallinen opintosuunnitelma

Tilaisuus on keskiviikkona 23.8. klo 12-14 ja koska se menee PJT:n omien infojen kanssa päällekkäin, se tallennetaan PJT:n opiskelijoille myöhempää katsomista varten. Linkki tallennetaan tänne.

Tallenne kannattaa katsoa, sillä tilaisuudessa käsiteltäviä asioita ei informoida muualla.

Aiheet: Opiskelu Porin yliopistokeskuksessa, Porin yliopistokeskuksen kirjasto, tilat ja turvallisuus (avaimet ja kulkuoikeudet), YTHS-palvelut ja opiskelijapalvelut  (Porin ylioppilasyhdistys Pointer ry).

Tutkinto-ohjelman yhteyshenkilöt:

• Professori Marko Seppänen (tutkinto-ohjelman vastuuhenkilö)
  • Koulutusasiantuntija Minna Baggström (opintojen ohjaus, HOPS)
  • Opetusassistentti Tiina Suominen (opiskeluun liittyvät käytännön asiat)

Syventävien ja aineopintojen info to 31.8. klo 16:15 - 18:00 verkossa, linkki: Liity kokoukseen napsauttamalla tästä

Opettajat kertovat opintokokonaisuuksista ja opintojaksojen sisällöistä, osaamistavoitteista ja toteutuksista sekä esitietovaatimuksista tarkemmin.

LOKAKUUN LÄHIPÄIVÄT, pakollinen läsnäolo pe 6. – la 7.10.

Porin yliopistokeskus ja Porin opiskelijayhdistys

Porin yliopistokeskuksen sivuilta saat kattavasti Porissa opiskeluun liittyviä tietoja, kuten avaimet ja kulkuohje, pysäköinti, asuminen, opiskelijaruokailu, YTHS:n terveyspalvelut Porissa.
www.ucpori.fi

Porin opiskelijayhdistys Pointerin sivut sekä uuden opiskelijan oppaan löydät heidän sivuiltaan www.pointerry.fi.

CampusMoWe tarjoaa Satakunnassa korkeakouluopiskelijoille ja -henkilökunnalle kohdennettuja liikunta- ja hyvinvointipalveluita. Tutustu tarjontaan www.campusmowe.fi.

Opetus Porissa

Porissa opetus tapahtuu Porin yliopistokeskuksen tiloissa, osoitteessa Pohjoisranta 11 A, Pori. Porin Johtamisen ja tietotekniikan opiskelijoilla on syksyllä 2023 vain lähipäivät 6.10. - 7.10.2023.

Orientaation ja lähiopetuspäivien lisäksi läsnäoloa vaaditaan paperitenteissä 1. vuoden aikana 1-3 kurssilla (2 välikoetta / kurssi), jotka voi suorittaa joko Porissa tai Hervannassa.

Porin opetuksen mallilukujärjestykset, verkkolähipäivät ja opetusaikataulut löydät opiskelijan oppaan käsikirjasta kohdasta mallilukujärjestykset.

Opintojaksoille ilmoittautuminen ja aikataulut

SISUn (sisu.tuni.fi) kautta ilmoittaudutaan opintojaksoille vähintään kahta viikkoa ennen periodin alkamista. Tee ensin henkilökohtainen opintosuunnitelma HOPS ja sen jälkeen voit ilmoittautua opintojaksoille.

Täydentävät opinnot sekä aiempi osaaminen

Maisterivaiheessa aloittaville määritellään mahdolliset täydentävät opinnot sekä tehdään heti aluksi opintosuunnitelma DI-tutkintoon. Täydentävien opintojen määrittelyssä ja opintosuunnitelman tekemisessä sinua auttaa tutkinto-ohjelman koulutusasiantuntija. Jos sinulla on aiempaa osaamista, jota voit hyväksilukea DI-tutkintoosi, kannattaa myös hyväksilukemiset hoitaa heti opintojen alkuvaiheessa opintosuunnittelijan kanssa.

Ristiinopiskelu

Porin opiskelijat voivat suorittaa ristiinopiskelun kautta opintoja myös toisissa Porin yliopistokeskuksen yksiköissä, jotka ovat Turun yliopiston kauppakorkeakoulu, Porin yksikkö (TY TuKKK) ja Turun yliopiston Kulttuurituotannon ja maisemantutkimuksen koulutusohjelma (TY KTMT).

Ristiinopiskeluun haku päättyy TY TuKKK:iin syksyn 1. periodin kurssien osalta jo 30.7.2023 ja haku tapahtuu täyttämällä Porin yliopistokeskuksen sähköinen hakulomake.  TY KTMT:n kursseille on jatkuva hakuaika. Lomake ja lisätiedot löytyvät Porin yliopistokeskuksen sivuilta.
www.ucpori.fi/ristiinopiskelu

Julkaistu: 17.9.2019