Tampereen yliopiston opiskelijan käsikirja

Logopedian tutkinto-ohjelma, Humanististen tieteiden kandidaatti ja filosofian maisteri - orientaatio

Hyvä ensimmäisen vuoden opiskelija, tervetuloa opiskelemaan logopediaa!

Sivut päivittyvät, tarkistathan mahdolliset muutokset ja täydennykset ennen orientaatioviikon alkua.

Orientaatioviikko

Opintosi alkavat maanantaina 21.8.2023 orientaatioviikon merkeissä.Uusille opiskelijoille suunnattuja puheenvuoroja sekä opiskeluun liittyviä ohjeita kootaan Moodleen yliopiston yleiseen orientaatiomoodleen ja yhteiskuntatieteiden tiedekunnan orientaatiomoodleen. Ennen Moodle-alueelle menoa sinun tulee rekisteröidä TUNI-tunnuksesi – ohjeet tähän löydät Uuden opiskelijan sivulta.

Orientaatioviikon ohjelma

Maanantai 21.8.2023

klo 9:00–10:00 Yhteiskuntatieteiden tiedekunnan tervetulotilaisuus uusille opiskelijoille, Päätalon juhlasali

klo 13.00–14.00 Logopedian tutkinto-ohjelman tervetulotilaisuus uusille fukseille, Linna K103

klo 14.15 – 15.30 Lukuvuoden aloitustilaisuus kaikille logopedian opiskelijoille, Linna K103

Tiistai 22.8.2023

klo 9.00 – 11.00 Hops / Orientaatio yliopisto-opiskeluun I, Päätalo A062

klo 12.00 - 13.00 Tuutorit esittelevät yliopiston palveluita

Keskiviikko 23.8.2023

klo 9.00 - 11.00 Opintosuunnitelma ja kursseille ilmoittautuminen Sisussa, Päätalo A062

klo 12.00 - 14.00 Hops / Orientaatio logopedian opintoihin II, Päätalo A062

Torstai 24.8.2023

klo 10.00 - 11.00 Korvaavuusinfo aiempia korkeakouluopintoja suorittaneille, Päätalo A062

Lisäksi tiistaina 22.8. ja keskiviikkona 23.8. keskustan ja Hervannan kampuksilla uuden opiskelijan palvelumessut. Molempina päivinä klo 10-15 avoinna olevilla messuilla pääset tutustumaan tärkeimpiin opiskelijapalveluihin ja kuulemaan lisää niiden tarjoamasta tuesta opintojesi aikana. Messut löydät keskustakampuksella Päätalon pääaulasta ja Hervannassa Päärakennuksen Kielikeskuksen aulasta 1. kerroksessa.

Tuutorit apuna opintojen aloituksessa

Ainejärjestösi toivottaa sinut myös tervetulleeksi. Orientaatioviikolla sinua on auttamassa tutustumisessa ja opintojen aloituksessa omat tuutorit. Tuutorisi ottavat sinuun yhteyttä ennen opintojen alkua ja toimivat tukenasi opintojen alkumetreillä.

Jokaisella opiskelualalla on oma ainejärjestönsä tai kiltansa, johon saa halutessaan liittyä. Ainejärjestöt järjestävät tutkinto-ohjelman opiskelijoille tapahtumia, ajavat opiskelijoiden etuja yliopistossa ja edistävät suhteita työelämään. Logopedian ainejärjestö on Ääni ry, johon voit tutustua täällä.

Opintojen rakenne

Logopedian kandidaattiohjelma
Logopedian maisteriohjelma

Opiskelun ohjeet ja tiedottaminen

Opiskeluun liittyvää hyödyllistä tietoa löytyy lisää yliopiston verkkosivuilta ja opiskelijan oppaastaOpiskelijan tulee seurata koko opiskelujen ajan yliopiston intran ilmoituksia ja omaa Tampereen yliopiston tarjoamaa sähköpostia.

Yliopistoon ilmoittautuminen

Opiskelupaikan vastaanottamisilmoituksen lisäksi sinun on ilmoittauduttava yliopistoon viimeistään 31.8.2023. Opiskelijaksi ilmoittaudutaan pääsääntöisesti sähköisesti Opintopolku.fi -portaalin kautta. Voit ilmoittautua opiskelijaksi heti otettuasi opiskelupaikan sitovasti vastaan. Läsnä olevaksi ilmoittautuminen edellyttää ylioppilaskunnan jäsenmaksun maksamista. Jos jäät odottamaan ylempien hakutoiveidesi valinnan etenemistä, voit ilmoittautua vasta sitten, kun opiskelupaikan vastaanotto on muuttunut sitovaksi.

Huomaathan, että läsnä olevaksi ilmoittautuneen korkeakouluopiskelijan tulee maksaa myös terveydenhoitomaksu Kelaan.

Huom! Mikäli haluat suorittaa opintoja jo lukuvuoden 2023 - 2024 ensimmäisellä periodilla, tulee lukuvuosi-ilmoittautuminen hoitaa ennen opintojaksoille ilmoittautumista. Ilmoittautuminen ensimmäisen periodin opintojaksoille päättyy aikaisintaan 21.8.2023. Käytännössä sinun siis kannattaa tehdä lukuvuosi-ilmoittautuminen jo ennen tätä.

Jos sinulla on kysyttävää, ole yhteyksissä tutkinto-ohjelman henkilökuntaan:

Opettajien sähköpostit ovat muotoa etunimi.sukunimi [at] tuni.fi

Koulutusasiantuntija Helena Siipo (helena.siipo [at] tuni.fi)

Autamme ja vastaamme mielellämme kysymyksiisi!

Tervetuloa!

Julkaistu: 6.6.2019