TAMKin opiskelijan käsikirja

Insinööri (ylempi AMK), Talotekniikka - orientaatio

Insinööri (ylempi AMK), Talotekniikka

Edellinen talotekniikan ylempi AMK -insinöörikoulutus on aloittanut vuonna 2022. Nämä sivut päivitetään ennen seuraavan monimuotoryhmän aloitusta.

Onneksi olkoon saamastasi opiskelupaikasta! Tervetuloa opiskelemaan talotekniikan ylempää ammattikorkeakoulututkintoa!

Opintojen aloitus

Opintosi alkavat torstaina 1.9.2022 klo 09.00 osoitteessa TAMK, Kuntokatu 3, 33520 Tampere, tilassa F1-04.  Opiskelupaikan vastaanottaneen ja läsnäolevaksi ilmoittautuneen on oltava tällöin paikalla.

Ellet perustellusta syystä pääse tuolloin koululle, ilmoita asiasta opintoasiainkoordinaattori Anne Kulmalalle sähköpostilla. Hänen yhteystietonsa löydät tämän sivun lopusta.

Ensimmäisen tapaamisen alussa pidetään opintojen orientaatio-osuus, jossa käsitellään opiskelukäytänteitä ja käytännön järjestelyitä, joita ovat esimerkiksi kulku- ja pysäköintiluvat.

Varaudu tapaamiseen valmistelemalla lyhyt suullinen (n. 5 min) esitys kehittämistehtävästäsi, jonka esität ohjaajille ja muille ryhmän jäsenille.

Tuo alkuperäiset haussa käyttämäsi työtodistukset mukanasi ensimmäiseen tapaamiseen. Todistukset tarkistetaan kyseisen päivän aikana. Opiskelijavalintasi on ehdollinen, kunnes ammattikorkeakoulu on tarkistanut valinnassa käytetyt tiedot oikeiksi.

Opetussuunnitelma ja syksyn lähiopetuspäivät

Tutustu talotekniikan ylemmän tutkinto-ohjelman opetussuunnitelmaan

Lähiopetus järjestetään kaksi- tai kolmipäiväisinä jaksoina torstaisin, perjantaisin ja lauantaisin (koko päiviä).

Syyslukukaudella lähiopetusjaksoja on viisi kertaa:

1.-3.9.22

22.9.-24.9.22

13.-15.10.22

17.-19.11.22

15.-17.12.22

Tutustu syksyn lukujärjestykseen (päivitykset syksyllä vielä todennäköisiä)

Lukujärjestys on lukkarikoneessa. Jos et kirjaudu Tamkin käyttäjätunnuksella, hae lukkari ryhmätunnuksella 22YTATE

Kevään 2023 aikataulu ilmoitetaan myöhemmin.

Tietokoneen päivittäinen käyttömahdollisuus

Opinnoissasi on paljon itsenäistä tiedonhankintaa ja erilaisia tehtäviä sekä verkko-opintoja, minkä vuoksi edellytämme mahdollisuutta käyttää omaa tietokonetta. Ota tietokone mukaasi jo ensimmäiselle tapaamiselle. Opetusmateriaalit jaetaan pelkästään sähköisenä aineistona.

Itsenäinen työskentely opiskelun edellytyksenä

Monella opintojaksolla työskentelymenetelmänä toimii ongelmalähtöinen oppiminen. Tämän oppimistavan edellytyksenä on, että opiskelija käyttää säännöllisesti aikaa opintoihinsa myös lähipäivien välissä ja on yhteydessä opiskelutovereihinsa sähköisten työkalujen (verkkokeskustelu, verkkotapaamiset) välityksellä.

Toinen merkittävä itsenäistä työtä vaativa projekti on opinnäytetyö -   kehittämistehtävä, joka on siis kokonaisuudessaan 30 op laajuinen henkilökohtainen projekti. Projekti aloitetaan ohjatusti ja siihen on tarjolla tukea lähipäivien aikana mutta pohjimmiltaan siitä on vastuussa ainoastaan opiskelija. Laskennallinen työmäärä opinnäytetyölle on 800h eli mieti jo hyvissä ajoin, kuinka järjestät aikaa työskentelylle.

Lisätietoja (ensisijaisesti sähköpostitse)

Tutkintovastaava Antti Mäkinen

Opinto-ohjaaja Eero Kulmala

Opintoasiankoordinaattori Anne Kulmala

Sähköpostiosoitteet ovat muotoa etunimi.sukunimi [at] tuni.fi (etunimi[dot]sukunimi[at]tuni[dot]fi).

Julkaistu: 9.5.2022
Päivitetty: 3.4.2024