TAMKin opiskelijan käsikirja

Insinööri (AMK), Sähkö- ja automaatiotekniikka, monimuotototeutus - orientaatio

Onneksi olkoon saamastasi opiskelupaikasta ja tervetuloa opiskelemaan Sähkö- ja automaatiotekniikkaa monimuotototeutuksena!

Huomaa, että yleiset ja tutkinto-ohjelmakohtaiset uuden opiskelijan ohjeet mahdollisesti täydentyvät vielä, joten tarkista ajantasaiset tiedot vielä tammikuun alussa ennen opintojesi aloitusta. Seuraa myös sähköpostiasi mahdollisten lisäviestien takia.

Opintojen alkaminen

Opintosi alkavat perjantaina 12.1.2024 klo 8:15 osoitteessa TAMK, Kuntokatu 3, 33520 Tampere ja tilassa A1-18. Aloitamme aamupäivän kestävällä orientaatiolla ja iltapäivällä etenemme varsinaisiin opintoihin. Ota henkilötodistuksesi ja kannettava tietokoneesi mukaan heti aloitukseen.

Opiskelupaikan vastaanottaneen ja läsnäolevaksi ilmoittautuneen on oltava perjantain aloituksessa paikalla.

Ellet perustellusta syystä pääse tuolloin koululle, ilmoita asiasta Jarkko Lehtoselle sähköpostilla. Yhteystiedot löydät tämän sivun lopusta.

Insinöörimatematiikan valmentavat opinnot!

Keväällä 2024 aloittaville monimuoto-opetuksen insinööriopiskelijoille (kone- ja sähkötekniikka) järjestetään matemaattisia perusvalmiuksia tukeva, vapaasti valittava Insinöörimatematiikan valmentavat opinnot -opintojakso verkkokurssina. Opintojakso alkaa jo keskiviikkona 3.1.2024.

Insinööriopinnoissasi tarvitset riittävää matematiikan osaamista. Jos olet epävarma matemaattisten valmiuksiesi tasosta, suosittelemme tekemään matematiikan itsearvioivan lähtötasotestin oheisen mattesti-sivuston kautta https://webpages.tuni.fi/mattesti/

Testin avulla saat selville, tarvitsetko kyseistä opintojaksoa ja mattesti-sivustolta pääset myös ilmoittautumaan Insinöörimatematiikan valmentavat opinnot -opintojaksolle.

Mikäli päätät osallistua verkkokurssille, sinun tulee:

• hankkia ajoissa Tuni - tunnukset
  • seurata sitä sähköpostia, jonka ilmoitat tuon opintojaksoilmoittautumisen yhteydessä, koska opintojakson opettaja laittaa sinulle muutamaa päivää ennen opintojakson alkua sähköpostilla Zoom-linkin ja ohjeet Moodleen kirjautumisesta
  • ladata tietokoneellesi Zoom - sovellus (tai päivittää se viimeisimpään versioon)

Lähiopetusjaksojen aikataulu ja lukujärjestys

Opetusjaksojen aikataulun löydät tammikuun alkaessa lukujärjestyksestäsi osoitteessa https://lukkarit.tamk.fi/. Kirjoita haku-välilehdelle ryhmä-kenttään hakusanaksi 24AI231, joka on ryhmätunnuksesi.

Kevään 2024 opetusviikot ovat: 2, 3, 5, 6, 8, 10, 11, 12, 14, 15, 17, 18 ja 20 (varalla 21)

Opetuspäivät: torstaisin klo 17 - 20 (etäopetus), perjantaisin klo 8 - 18 (pääosin lähiopetus) ja lauantaisin klo 8 - 16 (lähiopetus)

Tutkinto-ohjelmasi opetussuunnitelma

Tutustu ennen opintojen alkamista tutkinto-ohjelmasi opetussuunnitelmaan .

Opiskeluvälineet

Tekniikan alan ammattikorkeakouluopiskelijana tarvitset opinnoissasi kannettavan tietokoneen. Monet opinnoissa käytettävät ohjelmistot sinun on mahdollista asentaa maksutta ilmaiseksi myös omalle tietokoneelle. Erilaisten suunnitteluohjlmein käyttö vaatii tietokoneelta riittävää tehokkuutta.

Laskimen hankintasuosituksista saat lisätietoja opintojen alussa matemaattisten aineiden opettajilta.

Opintojen ja osaamisen hyväksilukeminen

Voit hakea hyväksiluettavaksi aiempia korkeakoulutasoisia opintoja ja osaamista. Hyväksilukemiseen liittyviä yleisohjeita

Lisätietoja

TAMKin henkilöiden sähköpostit ovat muotoa etunimi.sukunimi [at] tuni.fi (etunimi[dot]sukunimi[at]tuni[dot]fi)

• Tutkintovastaava Jarkko Lehtonen, p. 040 723 9590 (koulutukseen ja opintojen sisältöön liittyvät kysymykset)
  • Opinto-ohjaaja Anja Salo, p. 040 801 6440 (aiempien korkeakouluopintojen hyväksilukuun liittyvät kysymykset)

TAMKin Palvelupiste:

AMK Palvelupiste (B1-44, Kuntokatu 3) neuvoo sinua opiskeluun ja koulutukseen liittyvissä kysymyksissä. Voit lähettää viestiä osoitteeseen palvelupiste.tamk [at] tuni.fi (palvelupiste[dot]tamk[at]tuni[dot]fi).

Löydät lisää tietoa ja Palvelupisteen aukioloajat mahdollisine poikkeuksineen täältä.

Muita TAMKin yhteystietoja: TAMKin yhteystiedot

• IT-palveluiden IT-helpdesk:
    • palvelut sähköisesti arkisin klo 8–17 ja opetuksen loma-aikoina klo 8–15
    • sähköpostiosoite on it-helpdesk [at] tuni.fi (it-helpdesk[at]tuni[dot]fi)
    • TAMKin IT-palvelut

Julkaistu: 3.5.2022