Mistä on kyse?

Lukion opiskelijoilta kerätään esivalinnat kurssivalinnoista lukuvuodelle 2019-2020 = Pohdi ohjeiden avulla mitä aiot opiskella ensi lukuvuoden aikana (Alustava, mutta silti huolella mietitty suunnitelma!)

Miksi esivalinnat on tärkeää tehdä huolella?

• Esivalintojen huolellinen pohdinta ja  merkitseminen on lukiolaisen tie vaikuttaa ensi lukuvuoden kurssitarjontaan
  • Esivalintojen avulla saamme tietää ennalta mitkä kurssit voidaan toteuttaa ja mitkä jäävät pois (liian vähän valintoja)
  • Esivalinnat auttavat myös ennaltaehkäisemään suurempia päällekkäisyyksiä kurssitarjottimella hyvissä ajoin.
  • Kyse on myös omien opintojen suunnittelusta.

Ketä tämä koskee?

Kaikki Norssin lukion opiskelijat, jotka jatkavat opintojaan lukuvuonna 2019-2020, tekevät esivalinnat Wilmaan ohjeiden mukaan 15.12.2018 mennessä.

Ohjeet

Katso huolellisesti oman vuosikurssisi ohjeet esivalintojen tekemiseen:

Ohjeet 18A/ 18B/ 18C (linkki)

Ohjeet 17A/ 17B/ 17C (linkki)

Ohjeet 16ABC vain opintojaan jatkaville (linkki)

Ohjevideo (linkki) valintojen merkitsemiseen

Ryhmänohjauksessa ti 20.11. jaettu paperinen suunnittelukortti esivalintojen teon tueksi pdf-tiedostona täällä:

Suunnittelukortti yleislinja ja sirkustaide_2019_2020 (linkki)

Suunnittelukortti BN_2019_2020 (linkki)