Punainen neliö

Tampereen normaalikoulun lukion Office365-palvelun päivittyminen ja tunnusten aktivointi

Tampereen yliopiston normaalikoulun sähköinen palvelu Office 365 on päivittynyt kesän aikana uuden korkeakoulusäätiön järjestelmään. Muu yliopiston väki siirtyi uuteen järjestelmään jo vuoden 2019 alusta. Vanhat uta.fi –päätteiset sähköpostiosoitteet ovat kesän aikana vaihtuneet tuni.fi-päätteisiin osoitteisiin ja uusi sähköpostiosoite on näin ollen korvannut vanhan osoitteen myös muihin Office 365 palveluihin kirjautumisessa.

Uusi tuni.fi –päätteinen tunnus aktivoidaan käyttöön ohjatusti lukiolla ensimmäisenä koulupäivänä 8.8.2019.

Jotta tunnus voidaan aktivoida, opiskelijan tulee palauttaa lukiolle täytetty ja allekirjoitettu tunnussitoumuslomake. Alle 18-vuotiaiden opiskelijoiden kohdalla myös huoltajan tulee allekirjoittaa lomake, täysi-ikäinen opiskelija vastaa tunnusten käytöstä itse omalla allekirjoituksellaan.

Tunnussitoumuslomake on postitettu lukiolaisille 1.8.2019 kotiosoitteeseen. Jos posti ei tavoita ennen koulun alkua, tunnussitoumuslomakkeen voi tulostaa lukion verkkosivuilta osoitteesta norssi.uta.fi/lukio kohdasta Lataa (pdf). Suora linkki tiedostoon on https://www.tuni.fi/norssi/wp-content/uploads/Tunnussitoumus-Normaalikoulu.pdf. Lomakkeita voi noutaa myös lukion kanslian edustalta (Atalpa, 3. krs) valmiina tulosteina, jos tulostaminen ei muutoin ole mahdollista.

Tärkeää on, että lukion opiskelijalla on asianmukaisesti täytetty ja allekirjoitettu tunnussitoumuslomake mukanaan koulussa ensimmäisenä koulupäivänä, jotta hän saa käyttöönsä päivittyneen sähköpostin sekä opiskelussa tarvittavat sähköiset ympäristöt Office 365- palvelussa.