Punainen neliö

Norssin lukio Talousguru 2020-kilpailun finaaliin

Business Norssi -linjan opiskelija Niki Nurmi Talousguru 2020 loppukilpailuun

Tämän vuoden Talousguru 2020 alkukilpailuun osallistui opiskelijoita ennätyksellisesti kaikkiaan 149 lukiosta. Kisa järjestettiin kaikissa kouluissa samanaikaisesti 15.1.2020 klo 9-11 ylioppilaskirjoituksista tutulla Abitti-alustalla. Opettajat lähettivät koulunsa parhaan vastauksen eteenpäin kilpailuraadille. Raati valitsi koulujen parhaista vastauksista 14 lukiolaista Helsingissä 26.2.2020 käytävään loppukilpailuun.  Heistä yhdeksän parasta valittiin pisteiden perusteella asuinpaikasta riippumatta ja loput viisi alueidensa parhaina. (Etelä-Suomesta, Länsi-Suomesta, Itä-Suomesta, Lounais-Suomesta ja Pohjois-Suomesta.)

Helmikuun finaalissa testataan taloustietämystä sekä kirjallisesti että suullisesti. Silloin  päästään väittelemään talousasioista. Kilpailussa on mainiot palkinnot, sillä raha- ja lehtipalkintojen ohella finalistit palkitaan opiskelupaikalla korkeakoulussa ilman sisäänpääsykoetta.