Punainen neliö

Lukion syyslukukausi alkaa 12.8.2020 lähiopetuksessa

Tampereen yliopiston normaalikoulun lukion syyslukukausi alkaa keskiviikkona 12.8.2020. Lukion lukuvuosi alkaa lähiopetuksessa. Seuraamme kuitenkin mahdollisia ohjeistuksia ja rajoitteita koronaepidemiaan liittyen ja teemme opetusjärjestelyihin tarvittaessa muutoksia.

Lähiopetuksen alkaessa on huomioitava etenkin seuraavat seikat:

• Saavuthan kouluun vain terveenä ilman flunssaoireita. Oireisena (esim. yskäisenä, kuumeisena) tulee ilmoittaa sairauspoissaolosta ryhmänohjaajalle ja jäädä kotiin. Myös jos olet palannut ulkomailta alle 14 vrk sitten ja maa kuuluu ns. riskimaihin (ks. https://thl.fi/fi/web/infektiotaudit-ja-rokotukset/ajankohtaista/ajankohtaista-koronaviruksesta-covid-19/matkustaminen-ja-koronaviruspandemia, sinun tulee jäädä karanteeniin. Myös muutoin alle 14 vrk sitten ulkomailta palanneiden on syytä käyttää harkintaa kouluun tulemisen kanssa ja tarkkailla mahdollisia vähäisiäkin oireitaan. Poissaolot selvitetään normaalisti lukion opinto-oppaan käytänteiden mukaan.
  • Kun saavut koululle, muista ottaa heti sisääntulossa käsidesiä käsiin ja/tai huolehtia käsienpesusta saippualla.
  • Pidä muihin opiskelijoihin ja henkilökuntaan 1-2 metrin turvaväli eli vältetään esim. kavereiden halaamista tai vieri vieressä aulassa odottamista. Myös kun asioit kansliassa tai opettajien luona, muista jättää turvaväli.
  • Opetustiloissa ja ruokailussa asetutaan myös turvaväli huomioiden. Opetustiloissa, auloissa ja wc-tiloissa on saatavilla käsidesiä.

Ensimmäisen koulupäivän aikataulu

1. vuoden opiskelijoiden päivä alkaa 12.8.2020 klo 8.30 kotiluokissa Atalpa-rakennuksessa seuraavasti:

20A opetustilaan A140, ryhmänohjaaja Tuula Kylmälä

20B opetustilaan A110, ryhmänohjaaja Tanja Tuuna-Kyllönen

20C opetustilaan A144, ryhmänohjaaja Antti Hiitti

2.-4. vuoden opiskelijoiden päivä alkaa 12.8.2020 klo 9.30 kotiluokissa ryhmänohjaajan johdolla Pinni B tai Virta-rakennuksessa seuraavasti:

19A opetustilaan V114 (Virta, 1. kerros), ryhmänohjaajat Minna Törrönen ja Stefan Smirnov

19B opetustilaan V120 (Virta, 1. kerros), ryhmänohjaajat Martti Iso-Möttönen ja Virve Viita

19C luentosaliin B1097 (Pinni B:n ala-aulan portaiden takana), ryhmänohjaaja Eija Niskanen

18A opetustilaan B3107, ryhmänohjaaja Tuija Alatalo

18B opetustilaan B0039, ryhmänohjaaja Juha Järvinen

18C opetustilaan B3116, ryhmänohjaaja Aulikki Leisku-Johansson

17A opetustilaan A127, ryhmänohjaaja Tero Luodeslampi

Keskiviikko 12.8.2020 on koulupäivä, jolloin käymme läpi alkavan lukuvuoden asioita ja käytänteitä yhteisesti ja ryhmänohjaajan johdolla. Emme kokoonnu yhdessä auditorioon, vaan pysymme kotiluokissa. Ensimmäinen päivä kestää ryhmästä riippuen n. klo 13 saakka. Lukujärjestyksenmukainen opetus alkaa seuraavana päivänä eli 13.8. alkaen. Tarkistathan lukuvuoden 2020-2021 oppimateriaalilistasta kursseille tarvittavan oppimateriaalin ja hankit jo ensimmäiselle oppitunnille.

Tutustuthan myös huolella uudistuneeseen lukuvuoden 2020-2021 lukiolaisen opinto-oppaaseen täältä: http://norssi.uta.fi/lukio/opinto-opas

Muistilistaa ensimmäiselle koulupäivälle:

• Pysäköintipaikkoja on rajallisesti (kiekkopaikat), mopoille ja skoottereille on oma merkitty paikkansa Atalpan päädyssä.
  • Muista ottaa KELA-korttisi, ajokorttisi tai henkilökorttisi mukaan kouluruokailuun tunnistautumista varten. Jos sinulla ei ole näistä vielä mitään korttia, laita KELA-kortti tilaukseen ja sano ensimmäisinä päivinä nimesi ruokailun kassalla. Ruokailussa vaaditaan koulunalun jälkeen tunnistautuminen jollakin em. viivakoodillisilla henkilöllisyyskorteilla.
  • Ota kannettava tietokoneesi mukaan jo ensimmäille päivälle
  • Muista alusta asti kiinnittää huomiota hyvään käsihygieniaan ja pidä muihin 1-2 metrin turvaväli.