Punainen neliö

Lukion lukuvuosi 2021-2022 alkaa 11.8.2021

Lähiopetuksen alkaessa on huomioitava etenkin seuraavat seikat:

• Saavuthan kouluun vain terveenä ilman flunssaoireita. Oireisena (esim. yskäisenä, kuumeisena) tulee ilmoittaa sairauspoissaolosta ryhmänohjaajalle ja jäädä kotiin. Jos olet palannut ulkomailta, noudata THL:n ohjeistusta. Poissaolot selvitetään normaalisti lukion opinto-oppaan käytänteiden mukaan.
  • Koko koulupäivän ajan on voimassa vahva kasvomaskin käyttösuositus. Kasvomaskeja jaetaan koulussa ensimmäisenä päivänä, mutta huolehdi oma maski kasvoillesi kouluun tullessa. Käytetyt kertakäyttömaskit hävitetään asianmukaisesti kannellisiin roska-astioihin.
  • Kun saavut koululle, muista ottaa heti sisääntulossa käsidesiä käsiin ja/tai huolehtia käsienpesusta saippualla.
  • Pidä muihin opiskelijoihin ja henkilökuntaan 1-2 metrin turvaväli eli vältetään esim. kavereiden halaamista tai vieri vieressä aulassa odottamista. Myös kun asioit kansliassa, opinto-ohjaajan, rehtorin tai opettajien luona, muista jättää turvaväli.
  • Opetustiloissa ja ruokailussa asetutaan niin väljästi kuin mahdollista. Opetustiloissa, auloissa ja wc-tiloissa on saatavilla käsidesiä, luokissa myös desinfiointipyyhkeitä pintojen tai esim. näppäimistön pyyhintään.

Keskiviikko 11.8.2021 on koulupäivä, jolloin käymme läpi alkavan lukuvuoden asioita ja käytänteitä yhteisesti ja ryhmänohjaajan johdolla. Emme kokoonnu yhdessä auditorioon, vaan pysymme kotiluokissa. Ensimmäinen päivä kestää ryhmästä riippuen n. klo 13 saakka. Lukujärjestyksenmukainen opetus alkaa seuraavana päivänä eli 12.8. alkaen. 2.-4. vuoden opiskelija: Tarkistathan lukuvuoden 2021-2022 oppimateriaalilistasta kursseille tarvittavan oppimateriaalin ja hankit jo ensimmäiselle oppitunnille. Uudet 1. vuoden oppivelvolliset opiskelijat saavat oppimateriaalit koululta opintojen alkaessa.

Lukuvuosi 2021-2022 alkaa Norssin lukiolaisilla ke 11.8.2021

1. vuoden opiskelijat tulevat kouluun kotiluokkiin klo 8.30.

2.-4. vuoden opiskelijat tulevat kouluun kotiluokkiin klo 9.30.

Ryhmä ja ryhmänohjaaja(t)

B3116, Pinni B

18A Juha Järvinen

A143, Atalpa

Tutustuthan myös lukuvuoden 2021-2022 lukiolaisen opinto-oppaaseen täältä: http://norssi.uta.fi/lukio/opinto-opas, oppaassa on hyödyllistä tietoa myös vanhemmille.

Muistilistaa ensimmäiselle koulupäivälle:

• Pysäköintipaikkoja on kampuksella rajallisesti (kiekkopaikat), mopoille ja skoottereille on oma merkitty paikkansa Atalpan päädyssä.
  • Muista ottaa kulkukorttisi mukaan. Uusille opiskelijoille kulkukortit jaetaan ensimmäisenä koulupäivänä.
  • Muista ottaa KELA-korttisi, ajokorttisi tai henkilökorttisi mukaan kouluruokailuun tunnistautumista varten. Jos sinulla ei ole näistä vielä mitään korttia, laita KELA-kortti tilaukseen ja sano ensimmäisinä päivinä nimesi ruokailun kassalla. Ruokailussa vaaditaan koulunalun jälkeen tunnistautuminen jollakin em. viivakoodillisilla henkilöllisyyskorteilla.
  • Ota kannettava tietokoneesi mukaan jo ensimmäiselle päivälle. Uudet 1. vuoden oppivelvolliset opiskelijat saavat tietokoneen koululta ensimmäisenä päivänä.
  • Varaa mukaasi kasvomaskeja. Lisää maskeja jaetaan koulussa ensimmäisenä päivänä.