Uusi mittari sosioekonomisten epätasa-arvoisuuksien kansainväliseen vertailuun - INCASI2

Euroopan unionin rahoittama
Projektin kesto1.11.2023–31.10.2027
KärkialueYhteiskunta

Projekti pyrkii rakentamaan uutta analyyttistä mallia sosioekonomisten epätasa-arvoisuuksien ymmärtämiseksi. Tavoitteet ovat seuraavat:

• Edistää ymmärrystä monimutkaisesta sosioekonomisten epätasa-arvoisuuksien ilmiöstä luomalla uusi analyyttinen viitekehys vertailevalla ja monitieteellisellä tasolla.
  • Kehittää innovatiivinen moniulotteinen mittari (DYSIC: Dynamics of Socioeconomic Inequality in Comparison), joka on globaali, kattavampi ja realistisempi Euroopan ja Latinalaisen Amerikan sekä Karibian alueiden epätasa-arvojen vertailevassa analyysissä.
  • Luoda INCASI Living Lab tuottamaan diagnooseja, edistämään informoitua päätöksentekoa ja julkisten politiikkojen suunnittelua.
Logo of the International Network for Comparative Analysis of Social Inequalities

Tutkimusrahoitus

Horisontti Euroopan Marie Skłodowska-Curie -toimet

Koordinoiva organisaatio