Tampereen yliopistossa jo viisi näyttöreittiä opiskelemaan haluaville

Julkaistu 11.1.2022
opiskelijoita tietokoneineen kirjastossa
Tampereen yliopistoon voi tänä keväänä hakea viiden eri näyttöreitin kautta. Uusin näyttöreittikohde mahdollistaa valinnan elinikäisen oppimisen ja kasvatuksen koulutukseen, joka antaa valmiudet monenlaisiin tehtäviin julkiselle sektorille, järjestöihin tai yrityksiin.

Näyttöreitti voi joko korvata valintakokeen tai toimia ylimääräisenä valintaväylänä.

Matematiikan ja tilastollisen data-analyysin, tietojenkäsittelytieteiden, tietotekniikan ja yhteiskuntatutkimuksen sekä elinikäisen oppimisen ja kasvatuksen opiskelijaksi voi keväällä 2022 hakea suorittamalla tietyin kriteerein opintojakson tai kurssin, joka on valittu näyttöreitiksi. Lisäksi voidaan edellyttää tietyn aineen arvosanaa ylioppilaskirjoituksissa tai valintaprosessiin voi liittyä haastattelu.

Näyttöreittien kautta tutkinto-opiskelijaksi haetaan korkeakoulujen kevään toisen yhteishaun hakuaikana 16.3.-30.3.2022 Opintopolku.fi-palvelussa.

Muita hakutapoja ovat todistus- ja valintakoevalinta, valinta kilpailumenestyksen perusteella sekä valinta avoimien yliopisto-opintojen perusteella. Eri valintatavat eivät sulje toisiaan pois, vaan saman kevään aikana voi hakea tutkinto-opiskelijaksi eri tavoilla.

Ohje näyttöreitin kautta hakemiseen
Opiskelijaksi avoimen yliopiston kautta

Lisätietoja:
Tampereen yliopiston hakijapalvelut hakijapalvelut.tau [at] tuni.fi
0294 520 400 ma-pe klo 12-14

Kuva: Jonne Renvall