Henkilö hämähäkkikeinussa.

Monta reittiä Tampereen yliopiston tutkinto-opiskelijaksi

Tampereen yliopisto mahdollistaa useita vaihtoehtoisia tapoja tulla valituksi tutkinto-opiskelijaksi, myös ilman valintakoetta tai todistusvalintaa. Tältä sivulta löydät kootusti tietoa vaihtoehdoista, tutustu ja hyödynnä opintojen kautta opiskelupaikan saaminen.

Tampereen yliopisto tarjoaa monia tapoja hakea tutkintoon johtavaan koulutukseen.Teatteritaiteen koulutukseen ja Teatteritaiteen maisteriohjelmaan haetaan kevään ensimmäisessä yhteishaussa 3.1.-17.1.2024 klo 15.00. Suomenkielisiin koulutuksiimme haetaan kevään toisessa yhteishaussa 13.3.-27.3.2024 klo 15.00. Englanninkielisiin kandidaattiohjelmiimme haetaan kevään ensimmäisessä yhteishaussa 3.1.-17.1.2024 klo 15.00. Englanninkielisiin maisteriohjelmiimme haetaan Tampereen yliopiston omassa erillishaussa 13.12.2023-3.1.2024 klo 15.00.

Saman kevään aikana voit hakea tutkinto-opiskelijaksi eri tavoilla, eri valintatavat eivät siis sulje toisiaan pois. Huomaathan kuitenkin, että voit ottaa vain yhden korkeakoulupaikan vastaan yhden lukukauden aikana, tämän jälkeen muut paikat peruuntuvat automaattisesti.

Tutustu vaihtoehtoisiin tapoihin tulla valituksi tutkinto-opiskelijaksi

• näyttöreittiopintojen suorituksen perusteella
  • kilpailumenestyksen perusteella
  • suoritettujen avoimen yliopiston opintojen perusteella