OP Ryhmältä 120 000 euron lahjoitus Tampereen yliopistolle

Julkaistu 9.6.2022
OP Ryhmä lahjoittaa Tampereen yliopistolle 120 000 euroa. Lahjoitus on osa kokonaisuutta, jossa OP Ryhmä lahjoittaa suomalaisille yliopistoille yhteensä 1,8 miljoonaa euroa kesäkuussa 2022 päättyvällä varainhankintakaudella. Lahjoituksella OP Ryhmä haluaa tukea suomalaista osaamista ja tutkimusta, luoda edellytyksiä kestävälle kasvulle ja edistää toimintaympäristönsä pitkän aikavälin menestystä.

– Suurena suomalaisena toimijana meille on tärkeää edistää monipuolista tutkimusta ja osaamista sekä valtakunnallisesti että paikallisesti. Olemme vahvistaneet suomalaisten arjen talousosaamista jo 120 vuoden ajan, ja yliopistojen kautta tuemme maamme talous- ja kauppatieteellistä huippuosaamista, toteaa OP Ryhmän pääjohtaja Timo Ritakallio.

Vastinraha lisää lahjoitusten vaikuttavuutta antamalla lisäkertoimen jokaiselle kauden aikana lahjoitetulle eurolle. Valtio pääomittaa yliopistoja vastinrahaan oikeuttavan varainhankinnan perusteella 67 miljoonalla eurolla syksyllä 2022.

120 000 euron lahjoituksen saavat Tampereen yliopiston lisäksi myös Aalto-yliopisto, Itä-Suomen, Jyväskylän, Oulun, Turun ja Vaasan yliopistot sekä LUT-yliopisto, Hanken Svenska Handelshögskolan ja Åbo Akademi.

Lue lisää vastinrahakampanjasta
Liity lahjoittajiin