Metsä Groupilta 160 000 euron lahjoitus Tampereen yliopistolle

Julkaistu 21.3.2022
Kuusen runkoja metsämaisemassa.
21.3.2022 vietetään maailman metsäpäivää.
Metsä Group on tehnyt 160 000 euron suuruisen lahjoituksen Tampereen yliopistolle sekä viidelle muulle suomalaiselle yliopistolle. Lahjoitukset kohdistetaan yliopistojen tekniikan, luonnontieteelliselle ja maatalous-metsätieteelliselle koulutusalalle yliopistosta riippuen.

−Yliopistojen laadukas tutkimus ja korkeakoulutus muodostavat pohjaa koko metsäteollisuuden kehitykselle. Tulevaisuuden osaamisen varmistaminen on meille erittäin tärkeää, sanoo Metsä Groupin pääjohtaja Ilkka Hämälä.

Lahjoitukset ovat osa vastinrahaohjelmaa, jossa valtio tukee vastinrahoituksella yksityisten säätiöiden, yritysten ja henkilöiden yliopistoille tekemiä lahjoituksia. Valtion vastinrahoituskausi jatkuu kesäkuun loppuun asti 2022.

Lisätietoja vastinrahaohjelmasta