Sigrid Juseliuksen säätiöltä 300 000 euron lahjoitus Tampereen yliopistolle

Julkaistu 19.4.2022
Sigrid Juséliuksen säätiön toimitusjohtaja Jussi Laitinen, rehtori Mari Walls, varainhankintapäällikkö Elina Suojanen-Laine ja tutkimuksen vararehtori Tapio Visakorpi.
Rehtori Mari Walls, varainhankintapäällikkö Elina Suojanen-Laine ja vararehtori Tapio Visakorpi kiittivät Sigrid Juséliuksen säätiön toimitusjohtajaa Jussi Laitista lahjoituksesta kahvitilaisuudessa Tampereen yliopistolla.
Suomen suurin yksityinen lääketieteellisen tutkimuksen tukija, Sigrid Juseliuksen säätiö myönsi Tampereen yliopistolle 300 000 euron lahjoituksen.

− Ydintehtävämme on ihmiskunnalle suurta tuhoa tuottavien tautien vastustaminen lääketieteellistä tutkimusta tukemalla. Olemme huolestuneita suomalaisen julkisen tutkimusmäärärahan kehityksestä. Kotimainen huippulääketiede tarvitsee pitkäjänteistä rahoitusta, sanoo Sigrid Juseliuksen säätiön toimitusjohtaja Jussi Laitinen.

Säätiö lahjoitti kuudelle suomalaiselle lääketieteellistä tutkimusta harjoittavalle yliopistolle yhteensä 2,2 miljoonaa euroa.

Lahjoituksellaan säätiö osallistuu kesäkuun loppuun kestävään valtion vastinrahakampanjaan. Suomen valtio pääomittaa yliopistoja jopa 2,5-kertaisena vastinrahoituksena kesäkuun loppuun mennessä kerätyille yksityisille rahalahjoituksille.

Lue lisää vastinrahakampanjasta
Liity lahjoittajiin