Uusi kirjastojärjestelmä on avattu käyttöön verkossa 2.1.2020

Julkaistu 31.12.2019
Tampereen korkeakouluyhteisö
Uusi Andor
Pitkään valmisteltu ja testattu iso järjestelmäuudistus kirjastossa on nyt valmis ja uusi kirjastojärjestelmä, ja sen Andor-palvelualusta, on avattu asiakaskäyttöön verkossa 2.1.2020. Kirjaston toimipisteet avaavat asiakaspalvelun 7.1.2020 alkaen normaaleilla palveluajoilla.

Uuden kirjastojärjestelmän asiakassivuston löydät osoitteesta andor.tuni.fi

Kirjaston asiakasliittymän nimi säilyy tuttuna Andorina myös jatkossa, vain tekniikka ja toiminnallisuudet järjestelmän takana ovat uudistuneet. Nyt yhtenäinen kirjastojärjestelmä palvelee kaikkia asiakkaitamme yhdessä palveluväylässä. Andor-palvelualustalta löydät nyt sekä omat itsepalvelutoimintosi kirjaston asiakkaana että kaikki kirjaston tarjoamat aineistot, niin painetut kuin elektronisetkin. (Osa e-aineistoista ei vielä ole käytettävissä kuin vanhan Andorin kautta, mutta tilanne on väliaikainen ja korjaantuu pian.)

Käyttäessäsi kirjaston Andoria, kirjaudu sisään seuraavasti:

• Mikäli olet Tampereen yliopiston tai Tampereen ammattikorkeakoulun opiskelija tai henkilökuntaa, niin käytä kirjautumiseen omia Tuni-tunnuksiasi.
  • Muiden asiakkaiden tulee käyttää kirjautumiseen joko kirjaston asiakasrekisteriin ilmoittamaansa sähköpostiosoitetta tai kirjastokorttia. Mikäli käytät kirjastokorttia ja sinulla ei ole vielä salasanaa (vanhoja salasanoja ei ole siirretty uuteen järjestelmään), kirjoita salasanakenttään jokin merkki/merkkejä, niin sinut ohjataan asettamaan uusi salasana. Jos salasanasi unohtuu, ota yhteyttä kirjastoon.
  • Taysin henkilökunta kirjautuu etäkäytössä Taysin etäkäyttötunnuksella.

PIN-koodi on tarpeen vain lainausautomaateilla

• Jos sinulla ei vielä ole PIN-koodia tai olet unohtanut sen, niin uuden PIN-koodin voit asettaa Andorin kautta kirjautumalla sisään asiakastietoihisi, valitsemalla ”Omat tiedot” ja siellä valitsemalla ”Päivitä salasana/PIN-koodi”.
  • Vaihtoehtoisesti PIN-koodin voit uusia/vaihtaa ottamalla yhteyttä kirjastoon tai käymällä kirjaston asiakaspalvelupisteessä.

Mikäli sinulla on kysyttävää tai kohdallesi osuu ongelmatilanne, voit aina olla yhteydessä kirjastoon:

Tervetuloa uuteen vuoteen 2020 ja käyttämään uutta yhteistä kirjastojärjestelmäämme!

p.s. Matkalla kohti uutta järjestelmää tiedotimme asiakkaitamme muutossivustoltamme, josta voit vieläkin käydä katsomassa miten asiat etenivät.