Kirjaston toimipisteet avautuvat asiakkaille 10.8.2020

Julkaistu 6.8.2020
Tampereen korkeakouluyhteisö
Kirjaston hyllyä
Kirjaston kaikkien viiden toimipisteen tilat ja asiakaspalvelut avataan korkeakouluyhteisön kulkuoikeudellisten jäsenten käyttöön rajoitetuin palveluajoin maanantaina 10.8.2020. Avaamme aineiston noutopisteen myös yhteisön ulkopuolisille asiakkaille Hervantaan.

Korkeakouluyhteisön yleisten linjausten mukaan kirjaston tilat ovat käytettävissä kulkuoikeuksien mukaisesti ma-pe klo 8-16 välisenä aikana.

Tartuntariskin minimoimiseksi ja mahdollisten altistusten selvittämiseksi kampusten ulko-ovet säilyvät ulkopuolisilta suljettuina.  Henkilökunta ja opiskelijat pääsevät kampusten ja kirjaston tiloihin vain kulkukortilla.

Kaikissa tiloissa noudatetaan edelleen voimassa olevia turvallisuusohjeita koskien turvavälejä ja hygieniaohjeistuksia. Pyydämme asiakkaitamme noudattamaan edellä mainittuja turvallisuusohjeita kirjaston tiloissa.

Kirjaston toimipisteet avoinna Linnassa, Hervannassa, TAMK Pääkampuksella ja Arvossa 10.8.2020 alkaen – kulkukorteilla:

Kirjaston tilat

ma-pe klo 8.00 – 16.00

Kirjaston asiakaspalvelu

ma-pe klo 10.00 – 14.00

TAMK Mediapoliksen toimipiste on avoinna TAMKin aukiololinjausten mukaan ja asiakaspalvelu on avoinna tiistaisin ja torstaisin kello 10.00 – 14.00.

Chat-palvelumme verkossa palvelee ma-pe klo 9-15.

• Tilaava kaukopalvelumme käynnistyy 10.8.2020 alkaen. Tilaamme korkeakouluyhteisön opiskelijoille ja henkilökunnalle aineistoja niiden saatavuudesta riippuen.
    • Ulkopuolisia asiakkaita emme voi tällä hetkellä valitettavasti palvella, koska pääsy kirjaston tiloihin aineistoja noutamaan edellyttää kulkuoikeutta.
  • Lähettävä kaukopalvelu lähettää aineistoja muille kirjastoille, mutta toimituksissa saattaa esiintyä viiveitä.

Tästä linkistä näet toimipisteiden osoitetiedot.

Tästä löydät Infojen yhteystiedot, mikäli tarvitset apua esteettömään liikkumiseen kampuksella.

• Linnan lukusali avoinna ma-pe klo 8-16 kulkukortilla. Tilassa on käytössä vähennetty määrä työskentelypaikkoja.
  • Toimipisteiden ryhmätyötilat ovat käytössä myös vähennetyin paikoin. Ryhmätyötilojen varausmahdollisuus on käytössä klo 8-16.
  • Sanomalehtikokoelman palvelut jatkuvat normaalisti.  Sanomalehtilukusalissa on vähennetty määrä istumapaikkoja.
  • Käytössä olevien asiakaskoneiden määrää on vähennetty kirjaston tiloissa kaikilla kampuksilla. Työasemista käytössä on noin puolet.
  • Hervannassa kirjaston 3D-tulostus sekä VR-tila ovat poissa käytöstä poikkeusaikana.
  • Kaikki Hervannan toimipisteen varattu aineisto noudetaan samasta tilasta. Noutopiste palvelee myös ulkopuolisia asiakkaitamme 10.8.2020 lähtien Kampusareenan 1. krs tilassa Logos (A119).

Poikkeusjärjestelyt ovat voimassa tällä hetkellä 1. periodin ajan. Tilannetta tarkastellaan uudelleen ennen 1. periodin päättymistä 18.10. ja koronatilanteen niin vaatiessa.

• Pyydämme asiakkaitamme käyttämään palauttamiseen ja lainaamiseen kaikissa toimipisteissämme olevia lainaus- ja palautusautomaatteja. Myös palautuslaatikkomme ovat käytössäsi.
  • Rajoitetun palvelun aikana asiakaspalvelupisteemme eivät sosiaalisten kontaktien minimoimiseksi ota vastaan palautuksia tai lainaa kirjoja.
  • Asiakaspalvelumme keskittyy palvelemaan sinua kaikissa muissa kirjaston käyttöön liittyvissä asioissa ja tiedonhakuun liittyvissä kysymyksissä.
    • Asiakaspalvelutilanteissa pyydämme sinua huomioimaan turvavälit toisiin asiakkaisiin ja henkilökuntaamme.
  • Kirjaston tiloissa olevien asiakastyöpisteiden määrää on karsittu noin puolella, jotta pystymme toteuttamaan tarvittavat turvavälit asiakastiloissamme. Otathan tämän huomioon aikoessasi työskennellä pidempään tiloissamme.
  • Kirjaston asiakaspalveluissa on tarjolla käsien desinfiointiainetta ja wc-tiloissamme voit pestä kätesi.
  • Noudatathan tarvittavia turvallisuusohjeita ja hyvää epidemiahygieniaa kirjaston tiloissa.

Korkeakouluyhteisön ulkopuoliset asiakkaat

Korkeakouluyhteisön ulkopuolisten asiakkaiden pääsy kirjaston toimipisteisiin 1. periodin aikana ei ole mahdollista, eikä kirjaston toimipisteisiin pääse sisään myöskään ilman korkeakouluyhteisön kulkulupaa / kulkukorttia.

Korkeakouluyhteisön ulkopuolisille asiakkaillemme, joilla ei ole kulkuoikeuksia kampuksille, on järjestetty tilatun, lainattavan aineiston noutopiste Hervannan toimipisteeseen, josta aineiston voi noutaa ilman kulkukorttia.

• Ulkopuolisella asiakkaalla tulee olla valmiina jo kirjastojärjestelmässä asiakastiedot ja toimiva kirjastokortti, koska tällä hetkellä emme pysty tekemään uusia asiakkuuksia ulkopuolisille henkilöille kampusten kiinniolon vuoksi.

Normaalisti lainattavaa 14 vrk ja 28 vrk laina-ajalla olevaa aineistoa voit tilata vain tällä tilauslomakkeella. Lomake on tarkoitettu enää vain ulkopuolisten asiakkaiden käyttöön, kaikki korkeakouluyhteisön jäsenet tekevät varaukset normaalisti Andorissa.

Hervannassa varausten noutopiste palvelee myös ulkopuolisia asiakkaitamme 10.8.2020 lähtien Kampusareenan 1. krs tilassa Logos (A119).

Poikkeusjärjestelyistä huolimatta kirjaston verkkopalvelut toimivat normaalisti.

Tästä linkistä pääset lukemaan kirjaston toiminnasta koronaviruksen aikana - linkin sisältöä päivitetään jatkuvasti.