Sosiaali- ja terveysalan esimiestyön osaajaksi.

Sosiaali- ja terveysalan yrittäjyyden ylempi tutkinto-ohjelma

Tampereen ammattikorkeakoulu

Sosiaali- ja terveysalan yrittäjyyden osaajaksi

YAMK-ohjelma tarjoaa syvällistä tietoa ja taitoa sosiaali- ja terveysalan yrittäjäksi ryhtymiseen ja yrittäjänä toimimiseen

Koulutustyyppi

Ylempi AMK-tutkinto

Tutkintonimike

Bioanalyytikko (ylempi AMK)
Ensihoitaja (ylempi AMK)
Fysioterapeutti (ylempi AMK)
Kätilö (ylempi AMK)
Röntgenhoitaja (ylempi AMK)
Sairaanhoitaja (ylempi AMK)
Sosionomi (ylempi AMK)
Terveydenhoitaja (ylempi AMK)

Suunniteltu kesto

1,5-2 vuotta

Koulutuksen laajuus

90 opintopistettä

Kaupunki

Tampere

Sosiaali- ja terveysalan yrittäjyyden tutkinto-ohjelmasta valmistut sosiaali- ja terveysalan ylempään ammattikorkeakoulututkintoon. Tutkinto on tarkoitettu yrittäjäksi aikoville tai jo yrittäjänä työskenteleville ammattikorkeakoulututkinnon tai vastaavan opistoasteen tutkinnon suorittaneille henkilöille.

Tutkinto-ohjelma painottuu näyttöön perustuvaan yrittäjyyden johtamis- ja kehittämisosaamiseen. Opintojen myötä saavutat teoreettisesti laajat tiedot alalta ja valmiudet hankkia tutkittua tietoa toimintasi perustaksi sekä saat valmiudet aloittaa oman yrityksen tai kehittää olemassa olevaa yritystä. Lisäksi opit arvioimaan kriittisesti oman alasi toimintaa ja kehitystä.

Valmistuttuasi osaat kehittää sosiaali- ja terveysalan yrittäjyyttä näyttöön perustuen. Sinulla on valmiudet toimia asiantuntijana monenlaisissa tilanteissa ja tehtävissä. Saat myös hakukelpoisuuden ammatilliseen opettajankoulutukseen, julkiseen virkaan tai tehtävään, jonka vaatimuksena on ylempi korkeakoulututkinto.

Sosiaali- ja terveysalan yrittäjyyden tutkinto on työelämälähtöinen korkeakoulututkinto, ja se on vertailukelpoinen EU-maiden vastaavien tutkintojen kanssa (EQF, taso 7). Laaja-alainen yrittäjyyden johtamis- ja kehittämisosaaminen mahdollistaa sinulle kansallisen ja kansainvälisen liikkuvuuden.

Yliopettajat Hannele Laaksonen ja Marjo Räsänen sekä lehtori Minna Törnävä.

Sosiaali- ja terveysalan yrittäjyysvalmiudet tarjolla Tampereen ammattikorkeakoulusta

Yliopettajat Hannele Laaksonen ja Marjo Räsänen sekä lehtori Minna Törnävä TAMKista.

TAMKissa alkaa sosiaali- ja terveysalan yrittäjyyteen painottuva YAMK-tutkinto

Kaipaatko lisää tietoa?

Lue tarkemmat tiedot tutkinnon sisällöistä, rakenteesta ja valintaperusteista Opintopolusta (linkki yllä ja alla). Koulutuksen sisältöön liittyvissä kysymyksissä ole yhteydessä vastuuopettaja Minna Törnävään (minna.tornava(at)tuni.fi). Hakemiseen liittyvissä kysymyksissä ole yhteydessä TAMKin hakijapalveluihin.