Tampereen yliopisto siirtyy pääsääntöisesti etäopetukseen vuoden 2022 alussa 16.1. saakka (Päivitetty tieto SportUnin tilojen sulkemisesta 23.12.)

Julkaistu 22.12.2021
Kuvituskuva Hervannan kampukselta.
Suomen hallitus on linjannut, että ammattikorkeakoulujen ja yliopistojen opetuksen järjestämisessä siirrytään etäopetukseen 16.1.2022 saakka. Suositus ei kuitenkaan koske välttämätöntä lähiopetusta. Tampereen yliopiston sisätiloissa edellytetään maskien käyttöä.

Tampereen yliopiston koronalinjauksia on päivitetty Suomen hallituksen linjausten mukaisesti. Tavoitteena on toiminnan jatkaminen ja opintojen valmistumisen turvaaminen. Jokaisen korkeakouluyhteisön jäsenen vastuullinen toiminta on hyvin tärkeää.

Tampereen yliopisto on antanut seuraavat lisäohjeet:

Kasvomaskit

Tampereen yliopiston sisätiloissa edellytetään kasvomaskien käyttöä. Tampereen yliopisto aloittaa kasvomaskijakelun rakennusten pääovilla 10.1.2022 alkaen. Jako tapahtuu rakennusten pääovilla, jonne sijoitetaan helposti tavoitettavaan paikkaan käsidesillä, ottimilla ja maskeilla varustettu pöytä.

Opetus

Tampereen yliopisto siirtyy pääsääntöisesti etäopetukseen 16.1.2022 saakka. Välttämätön lähiopetus voidaan kuitenkin toteuttaa tänäkin aikana. Välttämätöntä ovat esimerkiksi laboratorio- ja simulaatio-opetus, opetusharjoittelu ja pienryhmäopetus. Tarkemmat ohjeistukset annetaan tiedekunnissa. Kaikessa lähiopetuksessa edellytetään kasvomaskin käyttöä, ja maskeja on tarjolla opiskelijoille opetuksen yhteydessä.

Yleisötilaisuudet ja väitöstilaisuudet

Korkeakoulujen tiloissa ei ole mahdollista järjestää yleisötilaisuuksia. Yleisötilaisuuksiksi luokiteltavat väitöstilaisuudet tulee järjestää etänä. Tilaisuuksien järjestämistä koskevat rajoitukset ovat voimassa 16.1.2022 asti.

SportUni

SportUnin tilat ovat suljettuina 25.12.2021–7.1.2022 Länsi- ja Sisä-Suomen aluehallintoviraston linjauksen mukaisesti. (Päivitetty 23.12.2021.)

Lisätietoja: korona [at] tuni.fi (korona[at]tuni[dot]fi)