Professori Pekka Abrahamssonin juhlaluento 20.10.2023

Julkaistu 6.10.2023
Professori Pekka Abrahamsson, kuva Teemu Rahikka, Jyväskylän yliopiston kuva-arkisto
Tervetuloa professori Pekka Abrahamssonin juhlaluennolle perjantaina 20.10.2023 klo 13.00. Luento järjestetään Porin yliopistokeskuksen auditoriossa (Pohjoisranta 11 A).

Pekka Abrahamsson aloitti ITC-tiedekunnassa tietotekniikan yksikössä tammikuussa 2023. Abrahamsson on ohjelmistotekniikan professori, jolla on laaja kokemus sekä kotimaisista että kansainvälisistä yliopistoista. Hänen erikoisalaansa on ChatGPT:n ja muiden laajojen kielimallien tutkimus ohjelmistokehittämisen parissa.

Abrahamsson juhlaluennon otsikko on ”Tulevaisuuden ohjelmistot”.

Ohjelma:

13.00 Porin yliopistokeskuksen tervehdys, johtaja Katariina Yrjönkoski

13.10 Yliopiston tervehdys, provosti Jarmo Takala

13.20 Informaatioteknologian ja viestinnän tiedekunnan dekaani Pekka Verho

13.25 Professori Pekka Abrahamsson (Tietotekniikka)

”Tulevaisuuden ohjelmistot”

13.50 Elinkeinoelämän tervehdys

13.55 Satakunnan korkeakoulusäätiön puheenvuoro

Tilaisuuden jälkeen yliopistokeskuksen aulassa on tarjolla juhlakahvit ja kuohuvaa.

Ilmoittautuminen viimeistään maanantaina 16.10.2023.