Porin yliopistokeskuksen johtajaksi Katariina Yrjönkoski

Julkaistu 31.5.2023
Katariina Yrjönkoski.
Tampereen yliopisto on nimittänyt Porin yliopistokeskuksen uudeksi johtajaksi tekniikan tohtori Katariina Yrjönkosken. Yrjönkoski aloittaa tehtävässään 1.8.2023. Tehtävään saatiin 18 hakemusta. Nykyinen johtaja, TkT Tarmo Lipping, siirtyy hoitamaan täysipäiväisesti signaalinkäsittelyn professuuriaan Tampereen yliopistossa.

Yrjönkoski on kotoisin Kankaanpäästä, jossa hän on kirjoittanut ylioppilaaksi vuonna 1995. Hänellä on monipuolinen työhistoria niin yrityssektorilla kuin yliopistossa. Hän on pitkään toiminut aktiivisesti satakuntalaisissa elinkeinoelämän ja aluekehittämisen verkostoissa, ja tuntee Porin yliopistokeskuksen toimintaympäristön hyvin. Yrjönkoski on suorittanut sekä diplomi-insinöörin että tekniikan tohtorin opinnot Porin yliopistokeskuksessa. Tampereen yliopistossa Yrjönkoski on työskennellyt vuodesta 2017 lähtien – aluksi tutkijana, tohtorinväitöksensä jälkeen mm. sidosryhmäyhteistyön kehittämisen parissa. Syksystä 2021 alkaen hän on mm. johtanut Porin yliopistokeskuksen FORE UCPori -kumppanuusohjelman kehittämistä sekä yliopistokeskuksessa käynnistyvän ylioppilaspohjaisen tekniikan koulutuksen suunnittelua.

– Aloitan uuden tehtävän erittäin innostunein mielin, kertoo Yrjönkoski.

– Satakunnassa on meneillään monenlaista positiivista kehitystä. Uudessa roolissani haluan vaikuttaa siihen, että yliopistokeskus on keskeisesti mukana alueen elinvoimaisuuden kasvattamisessa yhdessä sidosryhmien kanssa. Samanaikaisesti haluan vahvistaa yliopistokeskuksen sisäistä yhteistyötä. Meillä on hieno, monitieteinen ja tiivis yhteisö, jolla on yhdessä erinomaiset mahdollisuudet alueelliseen vaikuttavuuteen.

Lisätietoja:

Jarmo Takala, provosti, jarmo.takala [at] tuni.fi (jarmo[dot]takala[at]tuni[dot]fi), 040 541 6897

Katariina Yrjönkoski, Porin yliopistokeskuksen johtaja 1.8. alkaen, katariina.yrjonkoski [at] tuni.fi (katariina[dot]yrjonkoski[at]tuni[dot]fi), 040 359 4643