Tutkimuksessa analysoin, kuinka hallitustenväliset järjestöt, kuten EU, OECD ja UNESCO, käyttävät kestävän kehityksen tavoitteita luodakseen strategisia kriisinarratiiveja koulutuksesta. Tutkin, kuinka narratiiveilla oikeutetaan järjestöjä, edistetään koulutuspolitiikkoja ja tuodaan uusia toimijoita koulutuksen kentälle. Monitieteinen tutkimukseni yhdistää vertailevan ja kansainvälisen koulutuksen sekä organisaatio- ja politiikkatutkimuksen näkökulmia.
Analysoin asiakirjoja, raportteja, lehdistötiedotteita ja asiantuntijahaastatteluja laadullisellä sisällönanalyysillä, kriittisellä diskurssianalyysillä sekä sosiaalisella verkostoanalyysillä.
Tulokset haastavat oletuksia hallitustenvälisistä järjestöistä ja niiden vaikutusvallasta, paljastaen vallan dynamiikan ja strategiat globaalissa koulutuksen hallinnassa. Tutkimus auttaa päättäjiä, myös Suomessa, luomaan parempia, globaalisti informoituja koulutuspolitiikkoja edistäen Suomen johtajuutta ja yhteistyötä kansainvälisessä koulutuksessa.