Sormi osoittaa papereita, joissa on erilaisia kaavioita ja muuta dataa.

Dataosaamisen ja tekoälyn ylempi tutkinto-ohjelma (Sosiaali- ja terveysalan ylempi AMK)

Tampereen ammattikorkeakoulu

Ota data haltuun – lisää tekoäly osaamisprofiiliisi

Tulevaisuudessa datan merkitys lisääntyy ja tekoälyä voidaan hyödyntää monipuolisesti.

Koulutustyyppi

Ylempi AMK-tutkinto

Tutkintonimike

Sosiaali- ja terveysalan ylempi AMK

Suunniteltu kesto

1,5 vuotta

Koulutuksen laajuus

90 op

Kaupunki

Tampere

Opiskelumuoto

Monimuotototeutus

Digitalisaatio muuttaa yhteiskuntaa ja organisaatioita nopeasti – tämän myötä työelämän tarpeet muuttuvat. Muutokset edellyttävät eri alojen asiantuntijoilta dataosaamisen kasvattamista, tekoälyn mahdollisuuksien tunnistamista sekä eettisten näkökulmien ymmärtämistä.

Dataosaamisen ja tekoälyn ylempi tutkinto-ohjelma antaa sinulle valmiudet toimia asiantuntija- ja kehittämistehtävissä, joissa tarvitaan dataa ja hyödynnetään tekoälyä tai jotka tähtäävät näiden hyödyntämiseen tulevaisuudessa.

Koulutuksen aikana opit tunnistamaan erilaisia datatarpeita ja datan hyödyntämismahdollisuuksia omalla sovellusalallasi. Opit analysoimaan ja visualisoimaan dataa sekä tutustut tekoälyn menetelmiin ja sovelluksiin käytännössä. Opinnot ei edellytä aiempaa ICT-alan osaamista.

Kaipaatko lisää tietoa?

Lue tarkemmat tiedot tutkinnon sisällöistä, rakenteesta ja valintaperusteista Opintopolusta (linkki yllä ja alla). Koulutuksen sisältöön liittyvissä kysymyksissä ole yhteydessä lehtori Pekka Pöyryyn, pekka.poyry(at)tuni.fi. Hakemiseen liittyvissä kysymyksissä ole yhteydessä TAMKin hakijapalveluihin.