Uraseurantakysely on päättynyt – TAMKista yli 1000 valmistunutta vastasi

Julkaistu 17.11.2023
Tampereen ammattikorkeakoulu
Kerro missä olet! Uraseurantakysely 2018 valmistuneille. Piirroshahmot tyttö ja poika hymyilevät.
Uraseurantakysely 2018 valmistuneille on päättynyt. Loka–marraskuussa auki olleen uraseurantakyselyn vastausaika päättyi 12.11.2023 upealla tuloksella. Koko TAMKin tasolla kysely keräsi yli 1000 vastausta, mikä on 51,6 prosenttia kaikista kohderyhmän alumneista.

Tämänvuotinen uraseurantakysely kohdistui vuonna 2018 AMK- ja YAMK-tutkinnoista valmistuneisiin alumneihin. Vastaajia on lukumääräisesti enemmän kuin aikaisempina vuosina. Tulos on erinomainen ja vaikuttaa TAMKin rahoitukseen.

TAMK sijoittui vastausprosentin osalta kansallisessa vertailussa neljänneksi, edellään Lapin AMK, Satakunnan ammattikorkeakoulu ja SeAMK. Kyselyn aikana alumneja tavoiteltiin monin eri tavoin, kuten somekampanjalla ja uutiskirjein. Tutkinto-ohjelmat osallistuivat aktiivisesti tähän tehtävään ja tavoittelivat alumneja puhelimitse. Lisäksi useat tamkilaiset jakoivat somessa uraseurantakyselyn postauksia ja tykkäilivät niistä.

Tämän vuoden uraseurantakyselyn tuloksia saadaan ja analysoidaan loppuvuoden aikana.