Tampereen yliopiston kirjastot suljetaan 18.3.2020 alkaen – kurssikirjojen saatavuus mahdollistetaan

Julkaistu 17.3.2020
Tampereen korkeakouluyhteisö
Korona
Valtioneuvosto on 16.3. linjannut toimenpiteistä koronavirustilanteen hoitamiseksi Suomessa. Linjaukset ovat voimassa tällä hetkellä 13.4.2020 asti. Linjausten mukaan oppilaitosten, mukaan lukien yliopistojen ja ammattikorkeakoulujen tilat suljetaan. Tilojen sulkemien koskee myös kaikkia Tampereen yliopiston kirjaston toimipisteitä.

Kirjaston tilojen sulkeutumisesta huolimatta kirjaston kaikki verkkopalvelut jatkavat normaalisti.

Tästä linkistä pääset lukemaan kirjaston toiminnasta koronaviruksen aikana - linkin sisältöä päivitetään jatkuvasti tarvittaessa.

Kaikkien lainojen eräpäivät siirretään keskiviikkoon 22.4.2020. Samoin varausten noutopäivä siirtyy samaan ajankohtaan. Lainojen eräpäivät siirtyvät näkymään Andorissa pienellä viiveellä. Aineistoa ei tarvitse poikkeustilanteen aikana palauttaa kirjaston tiloihin.

Opintojen sujuvuuden turvaamiseksi välttämättömän painetun kurssikirjallisuuden saanti taataan kaikille korkeakouluyhteisön opiskelijoille tilojen sulkeutumisesta huolimatta niin että asiakkaalla on mahdollisuus tilata tarvitsemansa kurssikirja tällä lomakkeellaKirja tulee noudettavaksi vain Hervannan Kampusareenan 1. kerroksen lyhytlainatilaan, josta asiakkaan tulee itsepalveluna noutaa ja lainata pyytämänsä aineisto.

Kampusareenan tilat ovat avoinna arkisin klo 8-16, ja opiskelijoiden tulee kulkea pääovesta (eteläinen Konetalon puoleinen seinä), kulkukortti ei toimi rakennukseen sisään pääsyssä.

Aineiston noutaminen on mahdollista vain Hervannasta, koska kaikki muut korkeakouluyhteisön tilat ovat hallituksen ja korkeakouluyhteisön linjauksen mukaan suljettuja. Hervannan Kampusareena on rakennus, joka pidetään avoinna, koska samassa rakennuksessa toimii yrityksiä, jotka jatkavat oletettavasti normaalia toimintaa.

Kun varattu aineisto on noudettavissa, siitä tulee normaali noutoilmoitus asiakkaalle sähköpostitse. Hervannan kampuksen kartta ja yhteystiedot.

Tavoitat asiakaspalveluumme verkossa esim. chat-palvelussamme, joka palvelee nyt poikkeuksellisesti pidempään klo 8-17 kaikkina arkipäivinä. Lisäksi tavoitat asiakaspalvelumme myös sähköpostilla kirjasto [at] tuni.fi (kirjasto[at]tuni[dot]fi)

Kaikissa ongelmatilanteissa pyrimme löytämään sinua palvelevan ratkaisun, joten ota reippaasti yhteyttä kirjastoon!

E-aineistojen etäkäyttö Tampereen yliopiston tai ammattikorkeakoulun ulkopuolelta tapahtuu HAKA-kirjautumisella > valitse kotiorganisaatioksi kirjautumisessa Tampereen korkeakoulut -Tampere universities > käytä Tuni-tunnuksiasi.

Kirjaston hankkimiin aineistoihin pääset parhaiten alakohtaisista oppaistatietokantalistasta tai e-lehdet listastaAndor-hakupalvelusta löydät kirjaston kaiken aineiston, sekä painetun että elektronisen.

Kaikki palveluosoitteemme toimivat normaaliin tapaan ja tavoitat meidän näillä palveluosoitteilla:

Kirjaston yleinen sähköposti  kirjasto [at] tuni.fi (kirjasto[at]tuni[dot]fi)

Avoin julkaiseminen oa [at] tuni.fi (oa[at]tuni[dot]fi)

Datapalvelu researchdata [at] tuni.fi (researchdata[at]tuni[dot]fi)

Hankinta hankinta.kirjasto [at] tuni.fi (hankinta[dot]kirjasto[at]tuni[dot]fi)

ISBN- ja ISSN-numeropyynnöt isbn [at] tuni.fi (isbn[at]tuni[dot]fi)

Kaukopalvelu kaukopalvelu [at] tuni.fi (kaukopalvelu[at]tuni[dot]fi)

Metriikkapalvelut lib.metrics [at] tuni.fi (lib[dot]metrics[at]tuni[dot]fi)

Opinnäytetyöt thesis [at] tuni.fi (thesis[at]tuni[dot]fi)

Tampere University Press tup [at] tuni.fi (tup[at]tuni[dot]fi)

Tiedonhankintataitojen opetus opetus.kirjasto [at] tuni.fi (opetus[dot]kirjasto[at]tuni[dot]fi)

Tutkimustietojärjestelmä cris.tau [at] tuni.fi (cris[dot]tau[at]tuni[dot]fi)