Kirjaston teemakokoelmissa esillä äänikirjoja ja käytössä uusi äänikirjat e-aineisto-opas

Julkaistu 11.5.2023
Tampereen korkeakouluyhteisö
Kuulokkeet kirjapinon päällä
Tiesitkö että Tampereen yliopiston kirjaston kokoelmissa on myös korkeakouluyhteisömme käytössä erilaisia äänikirjoja?

Äänikirjojen käyttö on yleistynyt myös korkeakoulujen opinnoissa. Äänikirjat ovat kätevä tapa opiskella tai perehtyä uusiin aiheisiin, kun lukemiseen ei ole aikaa tai mahdollisuutta. Opiskelijat voivat hyödyntää äänikirjoja esimerkiksi pitkien matkojen aikana, kuntosalilla tai vaikkapa kotitöitä tehdessä. Lisäksi äänikirjoja voi kuunnella myös yhdessä muiden opiskelijoiden kanssa esimerkiksi ryhmätyöskentelyn aikana.

Teemakokoelmiin on koostettu valikoima äänikirjoja Andor-hakaupalvelusta. Valikoiman kirjat ovat peräisin useasta eri palvelusta, kuten Ellibs, Safari/O’Reilly ja Alma Talent Verkkokirjahylly ja Alma Talent Bisneskirjasto. Äänikirjoja voit kuunnella suoraan selaimessa tai Ellibs ja O’Reilly -palvelujen mobiilisovelluksissa.

Olemme myös koostaneet tietopaketin kirjaston äänikirjoista E-aineisto-oppaaseemme. Löydät siitä muun muassa tietoa siitä, miten äänikirjat löytyvät Andorista tai palvelujen omista käyttöliittymistä.

Suora linkki äänikirjojen teemakokoelmaan löytyy tästä.

Teemakokoelmien oman esittelysivun löydät Andorin etusivulta, Tietoa kirjastosta -laatikosta tai suoraan tästä linkistä

Teemakokoelmien avulla voit syventyä erilaisiin tieteellisiin aiheisiin ja löytää uutta tietoa. Kirjaston henkilökunta auttaa mielellään teemakokoelmien löytämisessä ja aineiston käytössä.

Voit myös ehdottaa meille aiheita teemakokoelmiin ja antaa palautetta: hankinta.kirjasto [at] tuni.fi (hankinta[dot]kirjasto[at]tuni[dot]fi)