Kirjastokortit ja Suosikit-listan siirto uuteen TuniLib-hakupalveluun

Julkaistu 15.1.2019
Tampereen korkeakouluyhteisö
Jos lainaat tai varaat painettuja kirjoja muista kuin aiemmin käyttämästäsi Tampereen yliopiston kirjaston toimipaikasta (TaY, TTY, TAMK), joudut aktivoimaan kirjastokorttisi toimimaan myös niiden kokoelmissa. Aktivoinnin teet kirjaston asiakaspalvelussa. Ota kuvallinen henkilötodistus mukaan.

Jos sinulla on korkeakouluyhteisön TUNI-tunnus, liitä kirjastokorttisi siihen uudessa TuniLib-hakupalvelussamme.

Jos et ole korkeakouluyhteisön jäsen ja sinulla on kortti useampaan Tampereen yliopiston kirjaston toimipaikkaan, liitä kortit siihen kirjastokorttiin, jota eniten käytät, ja kirjaudu sillä TuniLibiin.

Varatessasi aineistoa tai uusiessasi lainoja TuniLibissä löydät eri kirjastokorttisi pudotusvalikosta. Myös salasanat ovat kirjastokorttikohtaisia. Muista uusia kaikkien korttiesi lainat.

Kirjaston kokoelmatiedot ja asiakasrekisterit ovat vielä kolmessa eri järjestelmässä, vaikka voitkin nähdä ne samassa paikassa TuniLibissä. Tilanne korjaantuu, kun uusi yhteinen kirjastojärjestelmä saadaan käyttöön ensi vuonna.

Ohje kirjastokortin liittämiseen

Näin siirrät Suosikit-listasi TuniLibiin

Vanhat hakupalvelut Tamcat, Tutcat ja TAMK Finna poistuvat käytöstä kevään aikana.  Siirrä Suosikit-listasi nyt vanhasta palvelusta uuteen TuniLibiin.

Toimi näin: Kirjaudu vanhaan palveluun, mene Omiin tietoihin ja klikkaa sivun alareunassa kohtaa ”Lataa suosikit ja haut tiedostona”. Kirjaudu TuniLibiin ja valitse samasta paikasta ”Tuo suosikit ja haut tiedostona”.

Ohje Suosikit-listan siirtoon
Molemmat ohjeet löydät TuniLib-oppaasta.

Lisätietoja: Verkkopalveluasiantuntija Heli Vanamo, heli.vanamo [at] tuni.fi (heli[dot]vanamo[at]tuni[dot]fi)

Kirjaston uudet verkkosivut