Kaupunki pukeutuu korkeakouluyhteisön väriin

Julkaistu 10.9.2019
Tampereen korkeakouluyhteisö
Näsinneula juhlavalaistuksessa yliopiston avajaisviikolla
Näsineula hehkuu siniviolettina Tampereen korkeakouluyhteisön avajaisviikolla.
Tampereen tunnetut rakennukset ja maamerkit kylpevät tällä viikolla sinivioletissa valossa Tampereen korkeakouluyhteisön avajaisviikon kunniaksi.

Näsinneulan valaistus syttyi eilen maanantaina. Tänään tiistaina perässä seuraavat muun muassa Tampere-talo, Naistenlahden voimalaitos sekä Tammerkosken patosillan vesiputous ja koskivoimala. Valaistukset ovat kauneimmillaan illan pimetessä.

Korkeakouluyhteisön tunnusväri loistaa myös avajaisviikon tapahtumapaikoilla. Kampusten sisätiloissa on valaistusta tapahtumien aikana. Valaistuksen saavat mm. yliopiston päärakennuksen etuseinä, sisääntuloaula ja Café & Aula Toivo, Tampereen ammattikorkeakoulun pääaula sekä Hervannan kampuksen Sähkötalon aula. Siniviolettia väriä on hyödynnetty myös Klubilla keskiviikkona järjestettävien koko kansan sitsien sekä Pakkahuoneen opiskelijabileiden valaistuksessa.

Tampereen yliopisto ja Tampereen teknillinen yliopisto yhdistyivät tämän vuoden alussa Tampereen yliopistoksi. Tampereen korkeakouluyhteisöön kuuluu yliopiston lisäksi Tampereen ammattikorkeakoulu. Tänään tiistaina Tampere-talossa vietetään iltapäivällä uuden, yhdistyneen yliopiston ensimmäistä lukuvuoden avajaisjuhlaa.

Korkeakouluyhteisön avajaisviikolla järjestetään yhteensä 12 tapahtumaa. Moniin tapahtumiin on yleisöllä vapaa pääsy.  Tutustu ohjelmaan Avajaisviikon sivuilla!

Teksti: Tiina Wesslin
Kuva: Mika Kanerva