Erikoislääkäri- ja erikoishammaslääkärikoulutuksiin tuli ennätysmäärä hakijoita

Julkaistu 22.9.2023
Stetoskooppi
Tampereen yliopisto oli syksyn haussa hakijamäärältään toiseksi suurin.

Syksyn haku erikoislääkäri- ja erikoishammaslääkärikoulutuksiin päättyi 14.9.2023. Haku on valtakunnallinen ja hakijoita kaikkiin koulutusta järjestäviin yliopistoihin oli tänä syksynä yhteensä 978. Hakijamäärä on suurin vuoden 2019 valintauudistuksen jälkeen.

Tampereen yliopistoon haki yhteensä 225 hakijaa, joista 184 erikoislääkärikoulutuksiin ja 41 erikoishammaslääkärikoulutuksiin. Hakijamäärältään Tampereen yliopisto on jälleen toiseksi suurin.

Erikoisalojen valintahaastattelut järjestetään marraskuussa. Kutsut haastatteluihin lähetetään hakijoille sähköpostitse. Valintoja koskevat aikataulut ja tilastot löytyvät ammatillisen jatkokoulutuksen valtakunnallisilta verkkosivuilta.

Lisätiedot:

met.ammatillinen.jatkokoulutus.tau [at] tuni.fi (met[dot]ammatillinen[dot]jatkokoulutus[dot]tau[at]tuni[dot]fi)