13.12.2021 alkaen Tampereen yliopiston kirjaston tiloissa noudatetaan AVIn tilojen käyttöä koskevaa määräystä

Julkaistu 10.12.2021
Tampereen korkeakouluyhteisö
Hiljainen lukusali
Länsi- ja Sisä-Suomen aluehallintovirasto määrää asiakas- ja yleisötiloista vastaavat toimijat järjestämään tilojen käyttö siten, että asiakkaiden, toimintaan osallistuvien sekä seurueiden lähikontaktin aiheuttamaa koronatartunnan riskiä voidaan ehkäistä. Päätös on voimassa Pirkanmaan sairaanhoitopiirin ja Punkalaitumen kuntien alueella 13.12. - 31.12.2021.

Tampereen yliopiston kirjasto noudattaa määräystä järjestämällä tilojen käytön niin että lähikontaktien aiheuttamaa riskiä ehkäistään turvallisuusohjeilla.

Turvallisuustoimet koronatartunnan riskin ehkäisemiseksi

• Suosittelemme kaikille korkeakouluyhteisön jäsenille ja kampusalueilla vierailijoille Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen tuottaman Koronavilkku -sovelluksen asentamista matkapuhelimeen ja ottamista käyttöön.
  • Korkeakouluyhteisöllämme on voimassa vahva maskisuositus sisätiloissa.
  • Kirjaston tiloissa on tarjolla asiakkaiden käyttöön tarkoitettua käsien desinfektioainetta.
  • Kirjaston asiakaskäytössä olevien tilojen siivousta ja pintojen puhdistusta on pandemian aikana tehostettu.
  • Kirjaston tiloissa vältetään lähikontaktien syntymistä ohjeistamalla väljempää asiakaspaikkojen käyttöä.
  • Kirjaston tilojen yleinen väljyys mahdollistaa asiakkaiden lähikontaktien välttämisen normaaleissa käyttötilanteissa.
  • Mahdolliset lähikontaktit asiakaspalvelupisteillä vältetään asiakkaita ohjeistamalla ja noudattamalla terveysturvallisuuden kannalta tärkeitä hygieniaohjeistuksia.

Lisätietoja: kirjasto [at] tuni.fi (kirjasto[at]tuni[dot]fi)