Tekstiili- ja muotialan kasvun painopisteet -koulutus

Tampereen ammattikorkeakoulu
Projektin kesto5.12.2022–28.2.2025

Koulutus edistää alan kiertotalousajattelua ja luo mahdollisuuksia kestävälle kasvulle.

Tavoite ja tehtävät

Hankkeessa Tampereen ammattikorkeakoulu toteuttaa Tekstiili- ja muotialan kasvun painopisteet (30 opintopistettä, op) työelämälähtöisen jatkuvan oppimisen kokonaisuuden. Rahoituksen koulutukselle on myöntänyt Jatkuvan oppimisen ja työllisyyden palvelukeskus. Palvelukeskus edistää työikäisten osaamisen kehittämistä ja osaavan työvoiman saatavuutta. Palvelukeskuksen toimintaa ohjaavat opetus- ja kulttuuriministeriö sekä työ- ja elinkeinoministeriö. Opintokokonaisuus koostuu kuudesta 5 opintopisteen (op) laajuisesta moduulista. Näkökulma on kiertotaloudessa ja uusissa innovaatioissa. Koulutus toteutetaan suomeksi.

Opintokokonaisuudessa on 6 moduulia. Koulutusmoduulit ja niiden alustava toteutusaika ovat:
•     tekstiilimateriaalit kiertotaloudessa (syys-lokakuu 2023)
•     tekstiilien jatkojalostus kiertotaloudessa (loka-joulukuu 2023)
•     älykkäät ja tekniset tekstiilit (tammi-helmikuu 2024)
•     laadunhallinta ja vastuullisuus (maalis-huhtikuu 2024)
•     digitaalinen markkinointi ja brändinrakennus (syys-lokakuu 2024)
•     tuotekehitys ja innovointi kiertotaloudessa (loka-joulukuu 2024)

Koulutus on suunnattu tekstiili- ja muotialan teknisissä, suunnittelu-, design- ja opetustehtävissä toimiville, jotka haluavat päivittää osaamisensa alan tunnistetuille kansainvälisen kasvun painopistealueille. Koulutus soveltuu myös tekstiili- ja muotikaupan ammattilaisille ja henkilöille, jotka haluavat tutustua tekstiili- ja muotialaan painottuen tekniseen ja kiertotalousnäkökulmaan. Koulutuksen avulla voi suuntautua uusiin tehtäviin ja urapolkuihin alan sisällä.

Rahoituslähde

Jotpa

Marja Rissanen
marja.rissanen [at] tuni.fi

Hae tekstiili- ja muotialan kasvun painopisteet -koulutukseen!

Tutustu Tekstiili- ja muotialan kasvun painopisteet -koulutukseen ja hae opiskelemaan!