TeknoHub - yhteistyöratkaisuilla teknologiayritysten digitalisaatio- ja teknologiakyvykkyyden uudistamista

Projektin kesto1.6.2021–30.11.2023
KärkialueTekniikka

TeknoHub:in päätarkoituksena on tuoda laaja-alaista uutta teknologian ja digitalisaation osaamispääomaa yläsavolaisiin PK-yrityksiin sekä sitä kautta koko alueen hyödynnettäväksi nyt ja tulevaisuudessa. TeknoHub on ESR-rahoituksella kehitettävä yläsavolainen toimintamalli, jossa teknologia-alan PK-yritysten yhteiskehittämisellä ja yhteisoppimisella luodaan alueen yrityksille toiminnalliset rakenteet ja mallit digitaalisen ja teknologisen muutoskyvykkyyden jatkuvaan parantamiseen.

Projekti jakautuu kolmeen työpakettiin (miniHUB:iin):

• (Yhteistyö) robotiikka ja konenäkö,
  • Digitalisaatio ja
  • (Tuotanto) simulaatio.

Tampereen yliopiston ja Savonia-ammattikorkeakoulun asiantuntijat ovat tuomassa kärkitason osaamista määriteltyihin ja rajattuihin digitalisaation ja teknologian uudistamisen osa-alueisiin, ja ovat osaltaan mahdollistamassa yritysten teknologialoikkaa. Savonia ja Iisalmen Teollisuuskylä Oy kehittävät TeknoHub -hankkeelle rakenteellista mallia alueen PK-yritysten digitaalisen ja teknologisen kyvykkyyden jatkuvaan edistämiseen myös tulevaisuudessa.

Projektiryhmän jäsenet

Helena Leppäkoski
Niko Siltala
Minna Lanz
Aleksi Partanen
Joonas Pahkakangas
Miika Lehtola

Euroopan sosiaalirahasto - vipuvoimaa EU:sta.

Tutkimusrahoitus

Euroopan sosiaalirahasto ESR

Koordinoiva organisaatio

Iisalmen Teollisuuskylä Oy