Niitty 2 - Yhdessä maahanmuuttajaperheiden hyvän arjen puolesta

Tampereen ammattikorkeakoulu
Projektin kesto1.4.2023–31.3.2026

Tavoitteena on, että maahanmuuttajien palvelut ovat parantuneet ja asiantuntijoiden osaaminen on vahvistunut.

Tavoite ja tehtävät

Niitty 2 - Yhdessä maahanmuuttajaperheiden hyvän arjen puolesta -hanke toteutuu ajalla 1.4.2023-31.3.2026. Tampereen ammattikorkeakoulun koordinoiman hankkeen tarkoituksena on edistää kotoutumista vahvistamalla perhepalveluiden laatua ja yhdenvertaisuutta maahanmuuttajalasten taustasta johtuvien hyvinvointierojen kaventamiseksi ja eriarvoisuuden vähentämiseksi. Yhteistoiminnallisesti ja verkostoyhteistyöllä varmistetaan hankkeen tavoitteiden toteutuminen yhdessä maahanmuuttajalapsiperheiden, perhepalveluiden ammattilaisten (sosiaali- ja terveyspalvelut, varhaiskasvatus) ja 3. sektorin toimijoiden kanssa. Hankkeessa tunnistetaan haavoittuvassa asemassa olevien maahanmuuttajalapsiperheiden arjen tarpeita, luodaan ohjausaineistoa ja osaamista perheiden parissa toimiville sekä maahanmuuttajien itseopiskeluun. Aineisto kerätään Perheinfo-portaaliin kaikkien saataville. Hankkeen pitkän aikavälin tavoitteena on edistää maahanmuuttajalasten osallistumista varhaiskasvatukseen, mikä edistää lapsen hyvinvointia ja kotoutumista.

Rahoituslähde

AMIF 2021-2027