GATE-hankkeen tavoitteena on mullistaa yrittäjyysopetusta pelimäisellä verkkoalustalla, jossa on uusia opiskelumenetelmiä ja käytännön materiaaleja opiskelijoille, opettajille ja ammattilaisille.
Tavoite ja tehtävät
GAmification, Teaching & Entrepreneurship (GATE) on TKI-projekti, jossa kehitetään menetelmiä, didaktiikkaa ja välineitä yrittäjyyden oppimiseen ja opettamiseen uudella tavalla. GATE-projektia toteuttavat korkeakoulut Tanskassa (PROFESSIONSHOJSKOLEN UNIVERSITY COLLEGE NORDJYLLAND, AALBORG), Belgiassa (UC LIMBURG, DIEPENBEEK), Saksassa (HOCHSCHULE DUSSELDORF, DUSSELDORF) ja Suomessa (TAMPERE UNIVERSITY OF APPLIED SCIENCES). Projektia rahoitetaan EU:n ERASMUS+-ohjelmasta yhteensä 400 000 eurolla.
Projektin toteutus on jaettu neljään vaiheeseen: 1) pelillistetyn verkko-oppimismenetelmän kehittäminen, 2) menetelmään perustuvan oppimateriaalin luominen, 3) pelillistetyn oppimisalustan prototyypin kehittäminen ja 4) vaikuttavuuden arviointi ja levittäminen. GATE-hankkeen tavoitteena on mullistaa yrittäjyysopetus pelillistetyllä verkko-oppimisalustalla, jossa yhdistyvät parhaat pelillistämiskäytännöt opiskelijoiden sitoutumisen lisäämiseksi yrittäjyyden pariin.
Yhteistyössä eurooppalaisten kumppaneiden kanssa GATE-projektissa keskitytään luomaan mukaansatempaavaa, käytännöllistä materiaalia ja edistämään innovatiivista oppimista. Hanke on suunnattu opiskelijoille, kouluttajille ja ammattilaisille, ja sen tavoitteena on lisätä sitoutumista, parantaa oppimistuloksia ja kannustaa digitaalisten välineiden laajempaa käyttöönottoa yrittäjyyskoulutuksessa. Sen pitkän aikavälin tavoitteena on asettaa uusia standardeja yrittäjyyskoulutukselle, edistää koulutuksen huippuosaamista ja innovaatiokapasiteettia Euroopan unionissa sekä vaikuttaa politiikkaan ja käytäntöihin laajemmin.
Lisätietoja:
Tampere University of Applied Sciences
Juha Tuominen, 0408203030
Toni Pippola, 0407180281
Rahoituslähde
Koordinoiva organisaatio
Partnerit
Yhteyshenkilöt
juha.tuominen [at] tuni.fi