Vielä ehdit: Hae mukaan Circumpolar Studies -opintokokonaisuuden kesäkursseille 20.3. mennessä

Julkaistu 14.3.2024
The Circumpolar Studies Programme - The coolest programme around!
Arktisen yliopiston alainen Circumpolar Studies on monitieteinen opintokokonaisuus, johon voivat hakea kaikki Tampereen yliopiston tutkinto- ja vaihto-opiskelijat. Opintokokonaisuuden monitieteiset tutkimukset valottavat arktisen alueen mahdollisuuksia ja siihen kohdistuvia uhkia. Hakuaika kesällä järjestettäville verkkokursseille päättyy 20.3.2024.

Circumpolar Studies -opintokokonaisuuden kesälukukausi alkaa toukokuussa ja päättyy heinäkuussa. Kesällä on tarjolla kaksi verkkokurssia, joiden järjestäjänä toimii kanadalainen Trent University. Molemmat kurssit ovat arvoltaan kuusi opintopistettä ja opetuskielenä on englanti. Kurssit järjestetään Moodlen kaltaisella alustalla ja kurssilla voi olla osallistujia useasta eri maasta kanadalaisten opiskelijoiden lisäksi. Lisää kursseja on tulossa syksyllä 2024 ja näistä tiedotetaan ja näihin haetaan myöhemmin intran kautta.

Kesälukukauden 2024 verkkokurssit

• GEOG-CAST 2811H - The International Arctic: Environment, Diplomacy, and Geopolitics, 6 op (touko-kesäkuussa 2024)
  • CS 100 - Introduction to the Circumpolar World, 6 op (kesä-heinäkuussa 2024)

Molemmille kursseille ei ole ennakkovaatimuksia ja ne on avoinna kaikille uusille hakijoille ja kaikkien alojen opiskelijoille. Lisätietoja kursseista löydät liitteestä. CS 100 -kurssi tulee olemaan ennakkovaatimuksena opintokokonaisuuden syyslukukauden kursseille, jos päätät myöhemmin ilmoittautua jatkokursseille.

Hakukelpoisuus sekä opintopisteiden hyväksiluku

Kesälukukauden kurssit ovat avoinna kaikille Tampereen yliopiston tutkinto-opiskelijoille ja tulevan syyslukukauden kurssit ovat avoinna myös Tampereen yliopiston vaihto-opiskelijoille opiskelutasosta riippumatta. Onnistuneesti suoritetusta kurssista saat pohjoisamerikkalaisen opintosuoritusotteen, jonka jälkeen voit hyväksilukea opintopisteet omaan tutkintoosi Tampereen yliopistossa. Keskustele kurssivalinnoistasi ja opintojen hyväksilukemisesta etukäteen tutkinto-ohjelmasi koulutusasiantuntijan kanssa, jos on tarpeen. Pohjoisamerikkalaisen opintosuoritusotteen saa yleensä noin 6-8 viikossa kurssin päättymisen jälkeen, joten ainakaan omaa valmistumista ei kannata laskea näiden kurssien varaan. Circumpolar Studies -opintokokonaisuuden opintopisteet voi sisällyttää kätevästi myös tutkintosi kansainvälistymiskokonaisuuteen.

Kuinka haetaan mukaan Circumpolar Studies -kesäkursseille

Toimita täytetty ja (joko käsin tai sähköisesti) allekirjoitettu liitteenä oleva hakulomake pdf-tiedostona sähköpostitse north2north-ohjelman koordinaattorille Igor Tanskaselle 20.3.2024 mennessä. Allekirjoittamatta jääneet tai myöhässä toimitetut hakulomakkeet ei oteta huomioon. Kursseille on rajattu osallistujamäärä, joten Tampereen yliopisto tekee nimeämiset, välittää hakemuksesi eteenpäin ja kurssin järjestäjä tekee lopulliset valinnat. Jos sinulla on kysyttävää liittyen kursseihin, laita viestiä osoitteeseen circumpolarstudies [at] uarctic.org.

Oletko kiinnostunut tutkimaan lisää arktisen alueen mahdollisuuksia ja siihen kohdistuvia uhkia? Vielä ehdit hakea opiskelijavaihtoon Kanadaan kevätlukukaudelle 2025 ja kaikki opintopisteet voit sisällyttää kätevästi myös tutkintosi kansainvälistymiskokonaisuuteen

Circumpolar Studies -verkkokurssin opiskelijoilla on ainutlaatuinen mahdollisuus lähteä erikoistumaan arktisen tutkimuksen aiheisiin ja kysymyksenasetteluihin myös vaihto-opiskelun kautta ja onnistuneesti suoritetuista arktisen aihealueen opinnoista saa lisäpisteitä north2north-vaihtohaussa. Vielä ehdit hakea maaliskuun täydennyshaussa north2north-kohteisiin Kanadaan kevätlukukaudelle 2025. Tarjolla on useita kanadalaisia yliopistoja, mm. Yukon University ja University of Saskatchewan. Hae opiskelijavaihtoon! Myös vaihdossa suoritetut kurssit voi sisällyttää tutkintosi kansainvälistymiskokonaisuuteen.