Tutustu tenure track -urapolkulaisiimme – monialaisessa ITC-tiedekunnassa tutkitaan vaikka mitä

Julkaistu 14.3.2024
Meillä monialaisessa, kansallisesti ja kansainvälisesti ainutlaatuisessa Informaatioteknologian ja viestinnän tiedekunnassa yhdistyvät humanististen tieteiden, luonnontieteiden, tekniikan, yhteiskuntatieteiden ja teatteritaiteen opetuksen ja tutkimuksen perinteet ja asiantuntemus. Tenure track -urapolkulaistemme tutkimukseen voi tutustua tutkijavideoidemme avulla. Videoissa on valittavissa tekstitykset sekä suomeksi että englanniksi.

Informaatioteknologian ja viestinnän tiedekunta tuottaa ymmärrystä ja ratkaisuja globaalin, digitalisoituneen sekä monikulttuurisen maailman ja suomalaisen yhteiskunnan visaisiin ongelmiin.

Ainutlaatuinen yhdistelmä paremman maailman puolesta.

Sayani Majumdar, Associate Professor, Thin Film Electronics (Tenure track -professori, Ohutkalvo elektroniikka)

Gerardo Iniguez Gonzalez, Associate Professor (tenure track), Complex systems

Archontis Politis, Assistant Professor (tenure track), signal processing and machine learning

Konstantinos Stefanidis, Professor, Data science

Mattia Thibault, Assistant Professor (tenure track), Translation in the Creative Industries

Johanna Virkki, Associate Professor, (tenure track),  Gameful Technology

Oguz Buruk, Assistant Professor (tenure track), Gameful Experience

Robert Bregovic, Assistant Professor (tenure track), Signal Processing

Daria Dayter, Associate Professor (tenure track), English language and linguistics

Sanna Kumpulainen, apulaisprofessori (tenure track), tehtäväperustainen tiedonhaku ja informaatiovuorovaikutus

Leena Mikkola, apulaisprofessori (tenure track), viestinnän tutkimus

Lisää tenure track -urapolkulaisten videoita sekä muita tiedekuntamme videoita löytyy kootusti  youtubesta ITC:n soittolistalta.
Videoissa on valittavissa tekstitykset sekä suomeksi että englanniksi.

Mikä on Tenure track -urapolku? Tampereen yliopistossa voi edetä professorin tehtävään tenure track -urapolkua pitkin.
Mallissa on kolme porrasta:
Porras 1 Assistant Professor (suom. apulaisprofessori)
Porras 2 Associate Professor (suom. apulaisprofessori)
Porras 3 Professor (suom. professori)

Urapolun ensimmäiselle portaalle tullaan avoimen kansainvälisen haun kautta. Assistant Professor -tehtävän päättyessä henkilö voi kriteerien täyttyessä ja ulkoisen arvioinnin jälkeen edetä seuraavalle portaalle Associate Professor -tehtävään. Toiselle portaalle voidaan myös valita henkilö kansainvälisen haun kautta. Associate Professor -kauden päättyessä henkilö voi edetä vakinaistamispolulla toistaiseksi voimassa olevaan professorin tehtävään, jos kriteerit täyttyvät ja henkilö läpäisee myös ulkoisen arvioinnin. Urapolulla eteneminen perustuu kokonaisarviointiin henkilön etenemisestä. Avoin, läpinäkyvä ja kansainvälinen rekrytointiprosessi yhdistettynä räätälöityyn vakinaistamismalliin edistävät huippututkimusta monitieteisessä yliopistossamme.
Lisää aiheesta yliopiston verkkosivulla.

Videot on tehty yhdessä Kaski Agencyn ja Karu Filmsin kanssa.