Tampereen yliopiston englanninkielisten maisteriohjelmien suosio jatkuu

Julkaistu 13.1.2022
Opiskelijoita kävelyllä Tampereella.
Kuva: Rami Hanafi
Tampereen yliopiston syksyllä alkaviin kansainvälisiin maisteriohjelmiin jätettiin yli 3700 hakemusta. Hakemusmäärä nousi viime hakukierrokseen verrattuna viisi prosenttia.

Keskiviikkona 12.1. päättyneessä haussa oli mahdollista hakea opiskelemaan Tampereen yliopistoon englanninkieliseen maisterin, diplomi-insinöörin tai arkkitehdin koulutukseen 35 eri hakukohteessa.

Hakemuksia jätettiin yhteensä 3755. Yliopiston suosituimmat hakukohteet olivat Data Science, Computing Sciences (322 hakemusta), Sustainable Business Management, Leadership for Change (274 hakemusta) ja Software, Web & Cloud, Computing Sciences (179 hakemusta).

Hakijoiden oli mahdollista hakea kolmeen eri hakukohteeseen.

Myös yksittäisten hakijoiden määrä kasvoi. Yksittäisiä hakijoita oli yhteensä 2199, ja he edustavat yli sataa eri kansalaisuutta. Suomalaisia hakijoita oli 184. Hakijoista EU/ETA-alueen ulkopuolisia oli 1873 eli 85 prosenttia hakijoista.

Tampereen yliopiston koulutuksen vararehtori Marja Sutela on hyvin tyytyväinen hakijoiden määrän kasvuun.

– Toivomme että voimme tänäkin vuonna kasvattaa opintonsa aloittavien kansainvälisten opiskelijoiden määrää. Kiitos kaikille hakijoille.

Hakuaika englanninkielisiin alempiin korkeakoulututkintoihin päättyy 19.1.

Lisätietoja:
Koulutuksen vararehtori Marja Sutela, 040 721 5204, marja.sutela [at] tuni.fi
Päällikkö, Kansainvälinen opiskelu ja integraation tuki, Joanna Kumpula, 050 318 2583, joanna.kumpula [at] tuni.fi