TAMKin uudet opiskelijat orientoituvat opintoihinsa kampuksilla

Julkaistu 11.8.2020
Tampereen ammattikorkeakoulu
Tamkon tuutoreiden keltaiset paidat
Tampereen ammattikorkeakoulun uudet opiskelijat otetaan elokuussa vastaan opintoryhmittäin pääkampuksella Kuntokadulla, Mediapoliksessa ja Finlaysonilla. Orientaatiopäiviä on aiemmin järjestetty koulutusalojen yhteisinä tilaisuuksina, mutta nykyisessä koronapandemiatilanteessa niistä on luovuttu. Korkeakouluympäristöön tutustuminen pienemmissä ryhmissä voidaan tehdä turvallisesti, väljästi ja porrastetusti.

TAMKin päivätoteutuksissa aloittaa tänä syksynä yhteensä 1662 uutta opiskelijaa seitsemällä koulutusalalla ja 27 tutkinto-ohjelmassa.

– Orientoivat päivät ovat tärkeä vaihe opintojen alkuvaiheessa. Haluamme, että jokainen opiskelija tuntee olonsa tervetulleeksi ja turvalliseksi, sanoo Merja Hanhimäki, Oppimisen ja hyvinvoinnin tuen päällikkö TAMKissa.

Orientoivilla päivillä opiskelijat saavat tuhdin paketin oleellista tietoa opintojen käytänteistä, tietojärjestelmistä, omasta tutkinto-ohjelmasta ja opintoja tukevista palveluista. Vaikka vastaavat tiedot löytyvät myös korkeakouluyhteisön verkkopalveluista, tutustuminen kampukseen, opiskelijakunta Tamkoon, tuutoreihin ja muihin opiskelijoihin paikan päällä auttaa kiinnittymään yhteisöön. Etäyhteydenpitoa varten on jokaiselle opinto-ohjelmalle luotu Teams-alusta tiedon jakamiseen ja keskusteluihin lukuvuoden aikana.

– Opiskelijakunta Tamko on kouluttanut 130 vertaistuutoria sekä 14 degreetuutoria kohtaamaan ja luotsaamaan uusia opiskelijoita orientoivien päivien ja koko lukuvuoden ajan, kertoo tuutoroinnin asiantuntija Elli Korhonen Tamkosta.

Orientoivia päiviä pidetään TAMKissa seuraavien kolmen viikon aikana (viikot 33, 34, 35). Suomenkielisten tutkinto-ohjelmien opiskelijat tulevat kampukselle, englanninkielisten tutkinto-ohjelmien opiskelijoille tutustumiset järjestetään pääosin etäyhteyksin.

Lisätietoja:

• Merja Hanhimäki, Oppimisen ja hyvinvoinnin tuen päällikkö, merja.hanhimaki [at] tuni.fi
  • Elli Korhonen, Tamko, tuutoroinnin asiantuntija, elli.korhonen [at] tuni.fi