TAMKin uudeksi liiketoimintapäälliköksi on valittu FT Hannu Koponen

Julkaistu 5.9.2023
Tampereen ammattikorkeakoulu
Hannu Koponen.
Tampereen ammattikorkeakoulun uudeksi liiketoimintapäälliköksi Tutkimus-, kehittämis-, innovaatio- ja osaamistoiminta -tulosalueelle on valittu FT Hannu Koponen. Hän aloitti tehtävässään 1.9.2023.

Liiketoimintapäällikkönä Hannu Koponen tulee vastamaan TAMKin kansainvälisestä ja kansallisesta liiketoiminnasta. Koposen tavoitteena on kasvattaa TAMKin liiketoiminnan tulosta pitkäjänteisesti ja päämäärätietoisesti. Hän vastaa sekä kotimaisen että kansainvälisen liiketoiminnan tulostavoitteista, uusista asiakkuuksista, erilaisista yhteistyöverkostoista, maakuntakorkeakoulutoiminnasta ja kansainvälisyyden edistämisestä yhdessä mm. projektitoimiston kanssa. Liiketoiminnan kokonaisuus on osa TAMKin Tutkimus-, kehittämis-, innovaatio- ja osaamistoiminta -tulosaluetta, jota vetää vararehtori Ari Sivula.

– Hannulla on vahva osaaminen muun muassa kansainvälisyydestä sekä aluekehittämisestä. Nämä luovat erittäin hyvän pohjan liiketoiminnan kehittämiselle, edistämiselle ja kasvattamiselle TAMKissa. Onnittelut uudelle päällikölle ja tervetuloa Hannu osaksi aktiivista yhteisöämme, Sivula toivottaa.

Kuopion yliopistosta ympäristötieteistä väitellyt Hannu Koponen siirtyy TAMKiin Keski-Suomen liitosta, jossa hän on työskennellyt useissa eri tehtävissä, viimeisimpänä kehittämispäällikkönä bio- ja kiertotalouden teemojen parissa. Koposella on kokemusta myös kansainvälisestä edunvalvonnasta Länsi-Suomen EU-toimiston johtajana Brysselissä, ja hän on perehtynyt muun muassa erilaisiin rakennerahastoihin hanketoiminnan kautta.

– Kansainvälisyys on kulkenut aina työurallani mukana ja tässä tehtävässä kiinnosti erityisesti sen sekä vahvan aluekehittämisen yhdistelmä. On hienoa saada olla mukana mahdollistamassa suomalaisen koulutuksen myötä tasa-arvon ja kestävän kehityksen toteutumista myös globaalisti, Hannu Koponen toteaa ja lähettää samalla terveiset sekä tulevalle tiimilleen että koko TAMKille:

– Toivon sujahtavani hyvään porukkaan mukaan – odotan innolla mitä kaikkea teiltä ja teidän kanssanne pääsen oppimaan!

Lisätietoja: Vararehtori Ari Sivula, p. 040 777 2894, ari.sivula [at] tuni.fi