Sanomalehtilukusali käytettävissä 15.1.2024 saakka

Julkaistu 18.12.2023
Tampereen korkeakouluyhteisö
Mikrofilmikela ja sanomalehtiä.
Sanomalehtilukusalin painetun aineiston pyynnöt 5.1. mennessä, palautus viimeistään 15.1.2024.

Sanomalehtilukusali on käytössä 15.1.2024 saakka, jonka jälkeen sanomalehdet ovat kattavasti saatavilla mikrofilmeinä tai painettuina Kansalliskirjastosta. Pirkanmaan alueen lehdet löydät myös Tampereen kaupunginkirjaston kotiseutukokoelmasta.

Aamulehden (v. 1881 lähtien) ja Helsingin Sanomien (v. 1980–2016) mikrofilmit ovat jatkossa saatavilla kirjaston Linnan toimipisteen 3. kerroksessa. Mikrofilmien siirto tehdään vuodenvaihteessa.

Suurin osa lehdistä on myös saatavilla elektronisesti Kansalliskirjaston Tutkain-hankkeen kautta heidän digitaalisesta kokoelmastaan korkeakouluyhteisön tunnuksilla. Vapaasti käytettävissä olevia Kansalliskirjaston digitoimia lehtiä pääset käyttämään paikallisesti vierailijakoneilla kirjaston toimipisteissä.

Lisätietoja:

• Aineiston noudoista, tietopalveluneuvoja janne.p.jarvinen [at] tuni.fi (Janne Järvinen)
  • Sanomalehtilukusalin palvelukonseptin muutoksesta, palvelupäällikkö suvipaivi.poytalaakso-koistinen [at] tuni.fi (Suvipäivi Pöytälaakso-Koistinen)