Professori Olli Silvennoinen Biocenter Finlandin johtajaksi

Julkaistu 26.4.2021
Olli Silvennoinen
Olli Silvennoinen aloittaa Biocenter Finlandin johtajana 1. toukokuuta. Hän on vuodesta 2019 työskennellyt Helsingin yliopiston Helsinki Institute of Life Sciences -laitoksen (HiLIFE) johtajana.

Johtajavalinnasta päättivät Biocenter Finlandin muodostavien kuuden yliopiston rehtorit. Tampereen yliopisto on yksi Biocenter Finlandin jäsenyliopistoista.

Silvennoinen on työskennellyt HiLIFEn johtajana huhtikuusta 2019. Sitä ennen hän oli HiLIFEn osana toimivan Bioteknologian instituutin johtaja.

Ennen HLIFEa Silvennoinen on työskennellyt professorina ja lääketieteellisen teknologian instituutin IMT:n johtajana Tampereen yliopistossa ja on edelleen Tampereen yliopiston osa-aikainen professori. Hän on työskennellyt myös useita vuosia Yhdysvalloissa. Silvennoinen valmistui tohtoriksi Helsingin yliopistosta 1988.

Lue koko uutinen (englanniksi)

Kuva: Erkki Karén