Korkeakouluyhteisön jäsen! Pop-up-pisteiltä saat kirjastokortin - voit myös aktivoida opiskelijakorttisi kirjastokortiksi helpdesk.tuni.fi-portaalissa

Julkaistu 14.1.2021
Tampereen korkeakouluyhteisö
Talventörröttäjä
Kirjaston kaikkien toimipisteiden ollessa suljettuna, tarjoaa kirjasto korkeakouluyhteisön sisäisille uusille asiakkaille tammikuussa pop-up-pisteitä, joissa on mahdollisuus saada kirjastokortti. Lisäksi helpdesk.tuni.fi -palveluportaalissa on nyt mahdollista jättää pyyntö opiskelijakortin aktivoimisesta kirjastokortiksi. Kirjastokortti on pakollinen, jotta pystyt käyttämään aineiston noutopisteitä poikkeustilanteen aikana.

Mikäli sinulla on opiskelijakortti, https://helpdesk.tuni.fi/ -palvelussa voit pyytää kirjastokortin aktivointia kirjautumalla palveluun tuni-tunnuksillasi. Aktivoi opiskelijakortti kirjastokortiksi -painikkeen löydät Kirjastopalvelut-osion alta.
Palvelun ruuhkaisuuden vuoksi aktivoinnissa saattaa mennä 5 työpäivää.

Kirjastokorttien aktivointipyyntö toimii tällä hetkellä opiskelijoille, henkilökunnalle palvelu on tulossa lähiaikoina.

Mikäli sinulla ei ole opiskelijakorttia, voidaan kirjastokortti tehdä pop-up-pisteellä henkilölle, jonka tiedot löytyvät korkeakouluyhteisön rekisteristä ja jolla on tarvittavat kulkuoikeudet kampusten toimipisteiden sisätiloissa.

Kulkuoikeudet saat kampuksille ottamalla yhteyttä kyseisen kampuksen infoon kulkuoikeuden tarkistamiseksi/aktivoimiseksi.

Tästä linkistä näet toimipisteiden osoitetiedot.

Tästä löydät Infojen yhteystiedot, mikäli tarvitset apua esteettömään liikkumiseen kampuksella.

Kirjaston pop-up-pisteet uusien kirjastokorttien aktivoinnissa palvelevat pe 15.1. alkaen tammikuun ajan seuraavasti:

• Linna
    • sijainti: K126, käynti Pinninkadun puolelta
    • palveluaika: ma klo 14-15, ke klo 9-10, pe klo 14-15
  • TAMK Pääkampus
    • sijainti: B1-37 (IT-helpdeskiä vastapäätä)
    • palveluaika: ma klo 14-15, ke klo 9-10, pe klo 14-15

Pop-up-pisteelle tullessasi muista ottaa mukaasi kuvallinen henkilöllisyystodistus!

Pop-up-pisteillä ei ole mahdollista hoitaa muita kirjastoasioita, pisteillä tehdään ainoastaan uusia kirjastokortteja!

• Älä tule kampusten sisätiloihin, jos tunnet itsesi vähääkään sairaaksi
  • Noudata hygienia- ja turvallisuussääntöjä ja muista pitää turvavälit toisiin opiskelijoihin ja henkilökuntaan.
  • Kampusten sisätiloissa on vahva suositus kasvomaskin käytölle.

Seuraa kirjaston verkkosivujen ja intran tiedotuksia, niin löydät aina uusimmat tiedot kirjaston palveluiden tilanteesta pandemiatilanteen aikana.

Kirjaston tilojen sulkeutumisesta huolimatta kirjaston kaikki verkkopalvelut jatkavat normaalisti.

Tästä linkistä pääset lukemaan kirjaston toiminnasta koronaviruksen aikana - linkin sisältöä päivitetään jatkuvasti.