Julkaisukanavan laadun arviointi -koulutus 9.4.2024

Julkaistu 25.3.2024
Tampereen korkeakouluyhteisö
Kuvituskuva.
Oletko kuullut puhuttavan saalistajajulkaisuista, mutta et oikein tiedä, miten ne voi tunnistaa? Pohditko, mikä olisi helppo tapa saada tietoa julkaisukanavien laadusta? Tule kuuntelemaan ja kysymään kirjaston verkkokoulutukseen!

Julkaisukanavan laadun arviointi -koulutus 09.04.2024 klo 13.00-14.00 Teamsissa

Tämä englanninkielinen koulutus on suunnattu erityisesti väitöskirjatutkijoille ja vasta vähän julkaisukokemusta kerryttäneille, mutta se on avoin kaikille kiinnostuneille korkeakouluyhteisön jäsenille.

Koulutuksen jälkeen

• Tiedät, mitä ovat ns. saalistajajulkaisut ja -konferenssit sekä osaat nimetä niiden keskeisiä tuntomerkkejä.
  • Hahmotat ilmiön taustoja ja vaikutuksia.
  • Tiedät keskeiset asiat julkaisujen roolista osana tutkijan vastuullista arviointia.
  • Osaat hyödyntää Cabells-tietokannan ominaisuuksia julkaisukanavien laadun arvioinnissa.
  • Ymmärrät eri tietokantojen ja listausten rajoitteet julkaisukanavien laadun arvioinnissa.

Koulutuksesta ei tehdä tallennetta.

Koulutukseen voi ilmoittautua ennakkoon verkkolomakkeella. Suora linkki Teams-toteutukseen löytyy myös intran koulutuskalenterista