Yrityksen johtamisen yliopistonlehtori Anna Heikkinen

,
päivitetty 3.3.2021
Tampereen korkeakouluyhteisö
Yrityksen johtamisen yliopistonlehtori Anna Heikkinen.

Anna Heikkinen on kauppatieteiden tohtori ja dosentti, ja hän työskentelee yrityksen johtamisen yliopistonlehtorina ja vastuullisen liiketoiminnan maisteriohjelman vastuuopettajana johtamisen ja talouden tiedekunnassa. Annan tutkimus käsittelee kestävää ja vastuullista liiketoimintaa, kaupunkiluontoa, ilmastonmuutosta ja yritysten roolia yhteiskunnassa. Vapaa-ajalla Anna ratsastaa ja kerää sieniä.

Mitä tiedeyhteisö merkitsee Annalle:

- Tiedeyhteisö merkitsee minulle ensinnäkin tukea omalle tutkimukselle yhteisten tutkimusprojektien muodossa. Tutkimusyhteistyö monitieteisissä projekteissa tarjoaa mielenkiintoisia mahdollisuuksia tarkastella yhteiskuntaa ja kestävää kehitystä kokonaisuutena. Toiseksi tiedeyhteisö merkitsee minulle akateemista vapautta, eli vapautta ajatella yhteiskunnan kiperiäkin kysymyksiä.

Tulevaisuus:

- Haluan edetä akateemisella uralla ja tällä hetkellä minulle tärkeää on saada projektirahoitusta oman tutkimusryhmän perustamiseen. Tavoitteena on tarkastella liiketoimintaa kestävän kehityksen tuottajana. Tavoitteenani on tuottaa arvostettua kansainvälistä tutkimusta ja edistää uraani sekä kehittää osaamistani kansainvälisten tutkijavierailujen avulla.

Henkilöprofiili tuni.fi-sivulla

Kannata meitä -teema nostaa esiin monialaisuutemme sekä laajat yhteistyöverkostomme

Varainhankintaa tehdään Tampereen yliopistossa tänä syksynä Kannata meitä -teemalla. Lahjoitukset mahdollistavat uusien tutkimusavausten tekemisen sekä antavat pitkäjänteistä tukea koulutukselle. Teema nostaa valokeilaan tekniikan, terveyden ja yhteiskunnan kärkialat ja tutkijat. Monialaisuuden lisäksi vahvuuksiamme ovat laajat yhteistyöverkostot ja tahtotilamme rakentaa kestävää maailmaa yhdessä ympäröivän yhteiskunnan kanssa.

Lahjoita yliopistolle -sivuille